המדינה לא מוותרת: פריסת מצלמות המהירות לא תוקפא

שלב ה"פיילוט" יימשך למרות התנגדות משרד התחבורה ■ במקביל מקדם המשרד רכישת אמצעי אכיפה מתקדמים חדשים לשימוש נייד ■ המערכת תגדיל בחדות את הקנסות

תוכנית הפריסה של מערכת מצלמות המהירות האוטומטיות במסגרת "פרויקט א3" מתקדמת ללא שינוי, למרות ההתנגדות הפומבית של משרד התחבורה. כך מסרו ל"גלובס" גורמים פנימיים במשרד לביטחון פנים. הגורמים מסרו כי הנושא אינו נמצא בסמכותו של משרד התחבורה וכבר זכה לאישור הכנסת.

בנוסף, "מדובר כרגע על רק שלב מקדמי לפרישת 20 מצלמות ראשונות (מתוך כ-300 שמתוכננות), שמלווה במחקר מקיף. בהתאם לתוצאות המחקר יוחלט על מיקום המצלמות הנוספות, תוך התחשבות מלאה ברמת הסיכון באותם הכבישים", אמרו המקורות ל"גלובס".

מערכת ה-"א3" כוללת מצלמות מהירות דיגיטליות מסוג "גאטסו" ההולנדית, שעלותן מוערכת בכ-60 אלף אירו ליחידה, ויחידת בקרה ושליטה מרכזית. היא אמורה להגדיל בצורה חדה את יכולת הפקת דו"חות המהירות ולהקטין את היכולת לערער עליהם.

יצוין כי במקביל לפרישת המערכת האוטומטית, ולמרות הצמצומים הצפויים בתקציב משטרת התנועה השנה, ממשיכה המשטרה לקדם גם את החלפת אקדחי הלייזר הוותיקים מדגם LTI20.20 בכ-200 אקדחים מתקדמים בעלי משקל קל יותר, טווח מוגדל של עד כקילומטר ורמת דיוק גבוהה יותר. האקדחים הללו מטיפוס "אולטרלייט" של חברת "לייזר טכנולוג'י" האמריקנית זכו במכרז שערכה המשטרה בשנה שעברה, אולם ההצטיידות בהם מתעכבת בשל דרישות התקינה בישראל.

בנוסף ממשיכה המשטרה לקדם את ההצטיידות בגירסאות דיגיטליות מתקדמות של רדאר המצלמה הנייד הוותיק "מולטנובה F6", שמתאפיינות בתפוקת דו"חות גדולה הרבה יותר ובאפשרות לשדר דו"חות מצולמים למוקד בקרה.