סרוסי: "משקיעים זרים חדשים ייכנסו לישראל בקרוב"

(עדכון) - יו"ר בנק הפועלים בוועידת קרן המטבע: ישראל נתפסת ככלכלה אטרקטיבית במיוחד

ראשי בנק הפועלים, ציון קינן ויאיר סרוסי, קיימו אמש (א') פגישה עם נגיד הבנק המרכזי הפלסטיני ג'יהאד אל וואזיר. הפגישה עימו הוגדרה כטובה מאוד וסוכם על המשך ההידברות בין הפועלים לבנק המרכזי הפלסטיני במטרה להגיע לשיתוף פעולה בין הגופים.

מוקדם יותר אירחה הנהלת הבנק עשרות ראשי בנקים מרחבי העולם במסגרת אירועי הכינוס השנתי של קרן המטבע הבינלאומית ולאחר מכן יושב ראש הבנק יאיר סרוסי הציג באירוע נתונים חיוביים על הכלכלה הישראלית ואת יכולתיו של בנק הפועלים. סרוסי הדגיש שמצבה הכלכלי המצוין של ישראל, בוודאי ביחס למדינות אחרות בעולם, הופך אותה ליעד נהדר להשקעה.

"יש יסוד מוצק להאמין כי בתקופה הקרובה צפויה כניסה של משקיעים מוסדיים בינלאומיים חדשים לישראל, הנתפסת בעיניהם כמשק אטרקטיבי במיוחד, משק המהווה שילוב של כלכלה מפותחת עם שיעור צמיחה גבוה יחסית. אני בטוח כי תהליך הלימוד וההכרה של המשק הישראלי מצד משקיעים מוסדיים זרים שנחשפו להשקעה בישראל עם הגדרתה כמשק מפותח יימשך ויתעצם, ולהערכתי הוא יניב פירות כבר בטווח הזמן הקרוב", אמר סרוסי והוסיף כי בשיחות שקיים חזר ועלה נושא החוסן שמגלה המשק הישראלי מאז המשבר הכלכלי הגלובלי, וביצועיו המרשימים של המשק בשנה האחרונה על רקע הדשדוש של רוב המדינות המפותחות.

הוא הוסיף, כי "אפשר בהחלט להגיד שאנחנו פופולריים כאן. חלה עלייה ניכרת במספר הפגישות שקיימנו וברמתן. אנשי כלכלה בכירים ממדינות רבות הפגינו ידע והתעניינות רבה ביציבות המשק הישראלי, בעמידתו האיתנה מול המשבר הגלובלי, ובשיעור הצמיחה שלו. גופים עולמיים מובילים הביעו עניין בשיתופי פעולה עימנו בתחומים שונים, נוצר דיאלוג, ואנו נבדוק ביסודיות את ההזדמנויות הקיימות בשווקים".

קינן: יש נכונות להגדיל את האשראי

באשר לכלכלה העולמית אמר סרוסי כי היא צומחת, אולם בקצב איטי וכי רמות החוב הציבורי גבוהות ומעיקות על המשק, אמון הצרכנים התאושש רק באופן חלקי ושיעורי האבטלה עדיין גבוהים ומאיטים את התאוששות הצריכה.

מנכ"ל הבנק ציון קינן אמר בנוגע לענף הבנקאות כי אין ספק שהבנקאות הגלובאלית נמצאת בתהליך התייצבות, אבל טרם הושג ייצוב מלא שלה. "באחרונה מסתמנות מגמות מעודדות בבנקאות בארה"ב, שבאו לידי ביטוי בעצירת הנסיגה, ואף ראשית תהליך, עדיין מהוסס, של גידול בהלוואות הבנקאיות לפירמות מסחריות ותעשייתיות בארה"ב. משיחותי עם גורמי בנקאות אמריקניים התקבל הרושם כי אכן יש נכונות הולכת וגדלה להתחיל להגדיל את האשראי, באופן זהיר והדרגתי", אמר קינן.

במקביל נבחר בנק הפועלים על ידי המגזין הבינלאומי Global Finance לבנק הטוב בישראל בתחומי המסחר במט"ח וסחר חוץ לשנת 2010. בטקס ההכרזה על קבלת התואר במסגרת אירועי הכינוס בוושינגטון אמר מנכ"ל הבנק ציון קינן שבחירתו המחודשת של הבנק למצטיין בתחומי מסחר במט"ח וסחר חוץ מהווה הכרה בנוספת באיכות השירותים הגבוהה שמעניק הבנק בתחומים אלה ללקוחותיו.