שות' הנפט והגז מפקיעות זכויות טומלינסון ב"מירה" ו"שרה"

נודע כי איש העסקים האמריקני חייב לשותפיו ב"שרה" ו"מירה" כ-90 אלף דולר ואין ביכולתו להחזיר את הסכום, משרד התשתיות: התנהלותו - "ספסרות רישיונות לשמה"

משרד התשתיות, עופר נמרודי וצחי סולטן יוצאים נגד פרנטיס טומלינסון המכונה "ספסר הרישיונות", איש העסקים האמריקני המחזיק ב-8.8% מהזכויות ברישיונות "מירה" ו"שרה" ובמלוא הזכויות בששת רישיונות פלאג'יק.

הבוקר הודיעו עמנואל ומודיעין כי הן מפקיעות את זכויותיו של טומלינסון ברישיונות הרשומים על שם Blue water, וזאת בשל אי תשלום חוב כספי. בנוסף הודיעו השותפויות כי הן אוסרות על טומלינסון לעשות עסקאות בזכויות. הזכויות במירה ושרה מוחזקות על-ידי עמנואל (44.32%), מודיעין (19.82%), אי.די.בי פיתוח (5%), וגורמים נוספים.

ל"גלובס" נודע כי טומלינסון חייב לשותפיו ב"שרה" ו"מירה" כ-90 אלף דולר, אולם אין ביכולתו להחזיר כעת את הסכום לאחר שמשרד התשתיות סיכל את תכניותיו למכור זכויות ברישיונות פלאג'יק במיליוני דולרים.

טומלינסון רכש את חברת פלאג'יק מידי בעליה הקודמים לפני כחודשיים ופתח מיד במו"מ עם מרבית השחקנים בשוק חיפושי הנפט והגז למכירת זכויות ברישיונות. מדובר ברישיונות הנחשבים לאטרקטיוויים בגלל שכנותם למבנה "לוויתן" ולבלוק 12 בקפריסין. טומלינסון כבר הספיק לסכם עם הזדמנות ישראלית על מכירת 10% מהזכויות תמורת 2.5 מיליון דולר. בנוסף, ניהל טומלינסון מו"מ עם שותפות רציו למכירת 25% ברישיונות וכן עם שותפות מודיעין למכירת נתח נוסף בזכויות. ואולם בתחילת החודש שעבר הודיעה הזדמנות כי היא מקפיאה את אישור העסקה באסיפה הכללית, זאת בעקבות הודעת משרד התשתיות שלפיה לא יאושרו עסקאות להעברת זכויות עד לגיבוש מדיניות חדשה בנושא.

ביחידת הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות ראו בהתנהלותו של טומלינסון "ספסרות רישיונות לשמה". בימים האחרונים הודיע המשרד לאיש העסקים האמריקני כי כל העסקאות עליהם חתם או יחתום בעתיד לא יאושרו באופן קטיגורי וכי עליו להתכבד ולעמוד בתכניות העבודה של רישיונות פלאג'יק או להחזיר את הרישיונות לאלתר לממונה.

ממשרד התשתיות נמסר בתגובה כי במשרד לא התקבלה בקשה להעברת זכויות.