שטראוס נכנסת למיזם מים בסין עם ענקית האלקטרוניקה Haier

(עדכון) - אתר "גלובס" העביר את מסיבת העיתונאים של שטראוס בשידור חי ■ שטראוס תשקיע במיזם טיהור המים 10 מיליון דולר, ו-Haier תשקיע סכום דומה

קבוצת שטראוס עושה היום (א') צעד נוסף במיזם המים. היום דיווחה החברה כי חתמה על הסכם שותפות עם ענקית האלקטרוניקה הסינית Haier מוצרי צריכה, להקמת מיזם מים משותף בתחום פתרונות מים ביתיים.

קבוצת שטראוס כינסה מסיבת עיתונאים בסמוך להוצאת הדיווח לבורסה, אותה העביר אתר "גלובס" בשידור חי. בראיון לגלובס TV אמרה עפרה שטראוס בסוף מסיבת העיתונאים: "ניתן פתרון טוב יותר למה שהצרכן הסיני רוצה. למדנו מניסיונם הטוב והפחות טוב של חברות אחרות. בחרנו את השותף המתאים לאחר 2-3 שנים של חיפוש. אני מקווה שנצליח במקומות שבהם אחרים הצליחו פחות".

- האם בכוונתכם להיכנס גם לאפריקה?

"היכולות שלנו להיכנס למדינות אחרות מוגבלות. ייקח לנו זמן לפתח פתרון שיתאים לאפריקה. יום אחד היכולות שאנו מפתחים כאן בשטראוס יצילו חיים גם באפריקה".

המיזם נוהל באמצעות חברה-בת שכל צד יחזיק במחצית ממניותיה. הצדדים ישקיעו במיזם 20 מיליון דולר בחלקים שווים, וזאת כהשקעה ראשונית בלבד.

השותפות עם Haier תאפשר לשטראוס להאיץ את השקת מיזם המים H2Q במדינות המתפתחות, מיזם הנחשב לאחד ממנועי הצמיחה של הקבוצה. הרעיון הוא השקת מכשיר לטיהור מים לא מטופלים. הטכנולוגיה של המיזם מאפשרת להתמודד עם מגוון רחב של זיהומים כמו בקטריות ו-וירוסים, מתכות כבדות, חלקיקים אורגניים ומשפיעי טעם, ריח וצבע. בשל תשתיות רעועות, למיזם יש פוטנציאל רחב במדינות המתפתחות.

דווקא במדינות שאליהן מכון המכשיר, הרמה הסוציו-אקונומית נמוכה יחסית, כך שיש אי-בהירות בשאלה האם האוכלוסייה הרחבה, שאין בידיה אמצעים כלכליים, תוכל לרכוש את המכשיר. בשטראוס בונים על כך שעלות המים במכשיר החדשני תהיה נמוכה מעלותו של בקבוק מים מינרליים. השימוש במים מינרליים במדינות אלה אמנם נמצא בעלייה, אבל אוכלוסייה רחבה עדיין צורכת מים רגילים.

בכל מקרה, עבור שטראוס מדובר בצעד משמעותי, וזאת בשל היקפי האוכלוסייה הגדולים במדינות המתפתחות, ולכן גם כניסה הדרגתית לשווקים אלה טומנת בחובה פוטנציאל ענק.

שטראוס מאשרת היום כי המכשירים הביתיים ייצאו לשוק כבר בשנת 2011.

בהתייחס למיזם, אומרת יו"ר קבוצת שטראוס, עופרה שטראוס: "שטראוס מממשת אבן-דרך נוספת בהתרחבות הגלובלית שלה, תוך השקה של פעילות בינלאומית בתחום המים ביבשת חדשה, שבה יש צורך אמיתי במי שתייה בטוחים ומטוהרים. זה אתגר חדש וגדול לקבוצה שלנו, ואני משוכנעת כי הניסיון שלנו בכניסה לשווקים חדשים ובעיקר בניהול שותפויות יהווה מפתח להצלחת המהלך".

לדברי גדי לסין, נשיא ומנכ"ל הקבוצה, "הכניסה לסין מהווה נדבך נוסף במימוש אסטרטגיית ההתרחבות שלנו בעולם. השותפות תמנף את שילוב הידע והיכולות של שטראוס מים בתחומי הטכנולוגיה והמומחיות בפיתוח פתרונות לטיהור מים בטוחים לשתייה, יחד עם המובילות והאמינות של Haier בתחומי השיווק, ההפצה והשירות בסין".