מניית היום: מי מצטרפת לאחים עופר לחיפושי הנפט והגז?

שלדיאלי במו"מ מתקדם לרכישת מחצית הזכויות ב-IPC נפט וגז, כנגד הקצאת מניות של החברה המהוות 90% מהונה ■ IPC מחזיקה בכ-13.609% מרשיונות "מירה" ושרה"

מניית היום: המסחר במניית חברת השלד שלדיאלי הנמצאת ברשימת השימור ולכן המחיר בה נקבע רק פעם ביום, הופסק בשלב הטרום פתיחה בבורסה לאחר שנרשם זינוק של 32.5% לרמה של 265 אגורות. בחודש האחרון זינקה שלדיאלי ב-169% ומתחילת השנה בקרוב ל-300%.

זאת, לאחר ששלדיאלי דיווחה לבורסה כי היא מקיימת משא ומתן מתקדם לרכישת מחצית הזכויות בשותפות המוגבלת ב-IPC נפט וגז, כנגד הקצאת מניות של החברה המהוות 90% מהונה המונפק של החברה. IPC מחזיקה בכ-13.609% מרשיונות חיפושי הנפט "מירה" ושרה".

IPC ובעלי מחצית מהזכויות הנוכחיים בה IPC קיימן, התקשרו ב-11 בבאוקטובר עם עופר השקעות (חברה פרטית בבעלות יחידים ממשפחת סמי ויולי עופר) בהסכמים במסגרתם קבלה, כנגד התחייבות להשקיע בשני קידוחי הנסיון הראשונים שהשותפות תשתתף בהם סכום של עד 28 מיליון דולר, 50% מהזכויות ב-IPC.

ביום ה' האחרון דווח כי האחים עופר השקעות רוכשת 50% מזכויות IPC המחזיקה ב-13.6% ברישיונות הימיים. החברה התחייבה להשקיע 30 מיליון דולר בפיתוח רישיונות החיפושים. עופר השקעות העבירה לשותפות "יולי חיפושי נפט", שבשליטת החברה הציבורית "פרימיום פי.איי.אייץ" (הנמצאת בבעלות יולי עופר ונמרוד רינות), אופציה לרכישה ללא תמורה של עד 10% מהזכויות אותן תרכוש מ-IPC. האופציה היא למשך תקופה של 90 יום מיום חתימת עופר השקעות על הסכם ההשקעה, הכולל בתוכו גם רכישת זכות לתמלוג על בנכסי הנפט של IPC.

היה והמו"מ של שלדיאלי עם IPC קיימן יושלם בהצלחה, יחזיקו שלדיאלי ועופר השקעות בחלקים שווים בזכויות ב-IPC. על פי מידע שנמסר לחברה, הכספים שיושקעו ע"י עופר השקעות ב-IPC מיועדים למימון חלקה של IPC בשני הקידוחים הראשונים הצפויים במתחמים "שרה" ו/או "מירה".

במועד ההשלמה של העסקה יוחלפו הנהלת החברה וכל חברי הדירקטוריון שלה (חוץ מהדירקטורים החיצוניים) עם מועמדים שיוצעו ע"י בעלי הזכויות הנוכחיים ב-IPC. במועד השלמת העסקה גם יוחלפו שם החברה והתקנון שלה.

חברת Israel Petroleum Company) IPC) נמצאת בבעלות חברת בונטאן הקנדית (77%), חברה ציבורית הנסחרת מעבר לדלפק (סימול: BNTNF) בשווי של 17 מיליון דולר, וחברת Three Crowns International הפרטית שבשליטת איש העסקים הווארד קופר.

IPC היא שותפה זוטרה בקבוצה המחזיקה ברישיונות "שרה" ו"מירה", שבראשותה עומדים עופר נמרודי (באמצעות חברת הכשרת הישוב) וצחי סולטן-אי.די.בי (באמצעות השותפות המוגבלת מודיעין) .

לפני כחודשיים דיווחה IPC כי שווי הגז הטמון ברישיונות הימיים "מירה" ו"שרה" עשוי להגיע למיליארדי דולרים, וזאת על פי הערכת שווי שפרסמה במסגרת פנייה למשקיעים להצטרף כשותפים לזכויותיה ברישיונות. עם זאת, השותפים הישראלים המחזיקים ב"מירה" ו"שרה" הסתייגו מהערכה זו.