דוגמה אישית: מנכ"ל מעברות החדש יעביר שכרו לקיבוץ

"עלות העסקת גרינברג כמנכ"ל החברה הנה נמוכה מעלות ההעסקה לשנת 2009 של המנכ"ל היוצא יגאל גלי, שאינו חבר קיבוץ"

חודש לאחר שיגאל גלי, מנכ"ל מעברות , הודיע כי הוא מתכוון לסיים את תפקידו, הודיעה היום (ב') החברה על מינוי מנכ"ל חדש, שמגיע "מבפנים": אבינועם גרינברג, אשר נמצא בחברה כ-20 שנה בתפקידים שונים. בתפקידו האחרון שימש גרינברג כמנכ"ל חברת ביופט, אחת מהחברות הבנות שנמצאות תחת מעברות. ביופט עוסקת בפעילות המזון לחיות מחמד, ומוכרת בין השאר את מותגי המזון "בונזו" ו"לה-קט".

גרינברג גדל בתל אביב ועבר בשנת 1976 לקיבוץ מעברות. את השכר שיקבל מהחברה יעביר לקיבוץ שבו הוא חבר. שכר זה יסתכם ב-110 אלף שקל לחודש, ואם יעמוד ביעדים שיוגדרו לו על-ידי הדירקטוריון, יהיה זכאי הקיבוץ באמצעות גרינברג לבונוס שנתי של עד ארבע משכורות.

לאחר שהסכם השכר אושר על-ידי ועדת הביקורת והדירקטוריון, תתכנס בחודש הבא אסיפת בעלי מניות לאשרו. בין נימוקי הדירקטוריון נכתב, כי "עלות העסקת גרינברג כמנכ"ל החברה הנה נמוכה מעלות ההעסקה לשנת 2009 של המנכ"ל היוצא יגאל גלי, שאינו חבר קיבוץ".

גלי, שכיהן בתפקיד המנכ"ל במשך שבע שנים, זכה בשנת 2009 לשכר בעלות כוללת של 4 מיליון שקל, מתוכם 2 מיליון שקל כשכר חודשי. לגלי היו גם מניות של מעברות, שאותן מכר בחודש יוני תמורת 4.5 מיליון שקל.

גרינברג מסר היום: "בכוונתנו להשקיע מאמצים אינטנסיביים כדי להביא לצמיחה מהירה של הקבוצה על-ידי איתור חברות לרכישה בארץ ובחו"ל, וכן לחזק את הסינרגיה בין החברות השונות בקבוצה, כדי לשפר את היעילות ולמקסם את היכולות, אשר יחזקו את מיצוב החברה כמובילה בשוק הישראלי".

בתחילת השנה השלימה חברת המזון אסם את רכישת השליטה (51%) בפעילות "מטרנה" של חברת מעברות, תמורת 269 מיליון שקל. במחצית הראשונה של השנה לאחר כניסת אסם המשיכה החברה לצמוח, והכנסותיה גדלו ב-13.7% ל-149 מיליון שקל. מעברות נסחרת היום במדד היתר 50 לפי שווי של 566 מיליון שקל, וזאת לאחר עלייה של 39.7% מתחילת השנה