חגיגות בבורסה: המעו"ף טיפס 1.25% ל-1,272 נק' וסגר בשיא

המעו"ף עלה השבוע ב-1.1% ומדד הנדל"ן טיפס 1.5% ■ מודיעין עלתה ב-4.5% במחזור השלישי בשוק על רקע מאבק שליטה ורכישת 10% מרשיון "דניאל" ו"שמשון" ■ זיו סגל: "מהלך מעל 1,260 נק' - סימן שורי"

המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב נסגר בשיא: המעו"ף סגר ברמה הגבוהה של היום וברמת שיא של כל הזמנים, כשעלה ב-1.25% ל-1,272.9 נקודות וריכז מחזור של כ-2 מיליארד שקל. בשבוע האחרון עלה המדד המוביל בת"א ב-1.27% ומדד הנדל"ן בלט בעלייה שבועית של 1.5%. המגמה החיובית נרשמה על רקע עליות שערים משמעותיות שנרשמו אתמול בניו יורק ב"יום ישראל" שהתקיים שם - במסגרתו נאמו שרי אריסון ובכירי המשק הישראלי וכן התקיימו כנסי משקיעים. המדדים המובילים בוול סטריט עלו אתמול בשיעור ניכר של יותר מאחוז וגם היום ממשיכה וול סטריט את המגמה החיובית על רקע דו"חות חזקים ונתון מאקרו טוב. במרכז תשומת הלב נמצאו, גם היום, מניות שותפויות הקידוחים על רקע הנחיות חדשות שפירסם משרד התשתיות.

בגזרת נתוני המאקרו בשוק המקומי, פרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני המגמה של הבלתי מועסקים בשוק העבודה הישראלי לחודש אוגוסט. שיעור האבטלה בישראל נותר ברמת שפל שנתי של 6.3% בחודש אוגוסט, בדומה לחודשיים שקדמו לו.

"על פניו, הנחת המוצא צריכה להיות המשך מגמת העליה. אבל, האינדיקטורים הטכניים מלמדים על החלשות הקונים", אומר הבוקר המנתח הטכני של גלובס זיו סגל. "בארבעת ימי המסחר הראשונים של השבוע, תל אביב 25 הצליח להישאר מעל 1238, רמת ההתנגדות ההיסטורית שהפכה להיות רמת תמיכה. עד כאן הכל לפי התרחיש השורי שדיבר על פריצה של 1238 כלפי מעלה ותמיכה כמקובל אחרי פריצה". להערכתו של סגל, "עלייה מעל 1260 נק' במדד המעוף יחשב סימן להתחזקות מחודשת של הקונים".

את מרבית העניין, כאמור, ריכזו היום מניות סקטור קידוחי הגז והנפט. אתמול הגיבה מניית גבעות להודעה ששיגר השותף הכללי לבורסה ומפרט את העבודות הצפויות באתר "מגד 5" לשנתיים הקרובות. המניה הגיבה בירידה חדה בערכה והמשיכה את הירידות גם היום, נציין כי בחודש האחרון איבדה המניה כ-40%.

משרד התשתיות הלאומיות פרסם אתמול בערב הנחיות חדשות בדבר העברת זכויות ברשיונות קידוח. המשרד קובע כי גם שינויים בשליטה בתאגיד המחזיק בזכויות אלה, טעונים את אישור הממונה על ענייני הנפט והגז במשרד התשתיות, יעקב מימרן. בכך מנסה הממונה לחסום את הדרכים לעקוף את הצורך לקבל את אישורו לקבלת הזכויות. ז"א הממונה קובע כי גם עסקאות למכירת גרעין השליטה בשותפויות ובחברות המחזיקות בזכויות טעונות את אישורו, ובכך הוא חוסם מסלול שעקף עד היום את המסלול הישיר של מכירת הזכויות עצמן. הממונה מבהיר כי ככלל, לא ייבחנו בקשות להעברת זכויות במשך השנה הראשונה מרגע מתן הזכויות ע"י המדינה וכן, כאשר פרק הזמן שנותר עד לתום תקופת הזכות אינו עולה על חצי שנה. בין המניות שמגיבות לידיעה, ניתן למנות את דלק קידוחים , אבנר , רציו , ישראמקו ואחרות.

עוד בעניין שותפות מודיעין , אלפא קפיטל טוענת כי הבעלות ב"נויה", שהיא בעלת השליטה (השותף הכללי) בשותפות החיפושים מודיעין, שייכת למעשה לה, ולא לבעלים הנוכחיים - צחי סולטן ו-IDB של נוחי דנקנר. דברים אלו עולים מכתב תביעה שהוגש אמש (ה') לביהמ"ש המחוזי בת"א, שבו נטען כי "ההקצאה (הקצאת מניות "נויה" לסולטן בספטמבר 2009 - ת.ק ור.ש) בטלה ומבוטלת, ומהווה מרמה וגזל".

בנוסף, רגע לפני פירסום תוצאות הסקר 3D מודיעין הודיעה כי היא רוכשת 10% מהיתר "דניאל". על פי ההסכם מודיעין תשלם לישראמקו 400 אלף דולר תמורת עשירית מההיתר ותישא בחלק מהוצאות חיפושים עתידיות. ואם זה לא מספיק אז החברה גם רוכשת 10% מרשיון "שמשון". גם הדיווח אמש של בונטאן, השותפה הזוטרה ברישיונות "שרה" ו"מירה" כי הגישה דו"ח לממונה במשרד התשתיות במועד, וכי מהדו"ח עולה כי הרשיונות נמצאים במערכת הדלקים הפעילה של איזור האגן הלבנטיני - תרמו לאווירה החיובית במנייה שריכזה את המחזור השלישי בגודלו היום בבורסה אשר התקרב ל-100 מיליון שקל.

מלאנוקס הדואלית דיווחה אמש (ד') בניו יורק את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. הרווח הנקי הסתכם בתום הרבעון השלישי ב-3.5 מיליון דולר על בסיס GAAP (10 סנט למניה) ועל 8.1 מיליון דולר על בסיס non-GAAP, או 22 סנט למניה. אנליסטים ציפו לרווח למניה של 18 סנט למניה על בסיס non-GAAP. האכזבה הגדולה, עם זאת, מגיעה מכיוון תחזית הרווחיות הגולמית של החברה לרבעון הבא. זו, מעריכה מלאנוקס, תגיע ל-70-71% מהמכירות בלבד, נמוך משמעותית מהמספרים שהחברה רגילה לספק. המניה מגיבה בירידה חדה.

עוד במפרסמות: חברת אודיוקודס פירסמה אתמול אחה"צ את תוצאותיה הכספיות הצפויות להשפיע על תיפקוד המניה הבוקר בת"א. החברה מסכמת את הרבעון השלישי עם צמיחה של 19.4% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל, ל-38.3 מיליון דולר. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי 2.9 מיליון דולר, לעומת איזון ברבעון המקביל. בנטרול התגמולים לעובדים והפחתות חד-פעמיות מגיע הרווח ‏Non-GAAP‏ ל-3.6 מיליון דולר, שהם 9 סנטים למניה.‏

מניית חברת ביוקנסל נסחרת היום לאחר זינוק של 7.6% בערכה אתמול, בין היתר על רקע הדיווחים לפיהם היא מצויה על סף פריצת דרך בטיפול במחלת הסרטן לאור ניסויים מוצלחים שערכה לאחרונה.

בנק ישראל דחה את בקשת אגוד לחלק דיבידנד של 50 מיליון שקל. הפיקוח על הבנקים הבהיר לראשי בנק אגוד כי עד שיושלם תהליך נאותות ההון (ICAAP), תתבהר השפעת חוזר חובות פגומים על הלימות ההון וייקבעו יעדי ההון של הבנק, עדיף שלא לחלק דיבידנד אלא לשמר את הון הבנק. לכן הודיע בנק ישראל לאגוד כי ידון בבקשתו שוב, אך לא לפני תחילת 2011 לאחר שיתבהר מצב ההון של הבנק.

סניפי הבנק הבינלאומי סגורים גם היום כאשר העובדים משביתים את פעילות הבנק במחאה על הקיפאון במו"מ על תנאי העסקתם המתקיים בחודשים האחרונים בתיווך ההסתדרות.

כור , המחזיקה בכ-38 מיליון מניות בנק קרדיט סוויס, הגיבה לדוחות הבנק שפורסמו הבוקר. קרדיט סוויס דיווח על נפילה של 74% ברווח הנקי ברבעון השלישי של השנה, ל-609 מיליון פרנק (630 מיליון דולר) לעומת 2.38 מיליארד פרנק ברבעון המקביל אשתקד. זהו רווח נמוך יותר מהתחזיות המוקדמות בשוק שעמדו על 861 מיליון פרנק. הכנסות הבנק מעמלות מסחר בני"ע צנחו ב-41% ל-2.54 מיליארד פרנק, מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על 3 מיליארד פרנק.

טאואר דיווחה היום על לקוח חדש. חברת Gennum, ספקית פתרונות מוליכים למחצה בתחום האופטי והאנלוגי בתדר גבוה, בחרה בטכנולוגיה של טאואר שתסייע לה בייצור מתגי וידיאו בפורמטים יעילים יותר ובקצב עיבוד נתונים גבוה יותר. לפי הערכות בשוק, ההסכם החדש צפוי להניב לטאואר הכנסות של 3-5 מיליון דולר בשנה.

דלק נדל"ן הודיעה היום כי חברת נכסי הנדל"ן הבינל' שלה, שהיא מחזיקה ב-85% ממניותיה, מכרה נכס באנגליה תמורת 31 מיליון ליש"ט (כ-176.7 מיליון ש"ח). דלק מחזיקה ב-45% מהנכס בעוד היתרה נמכרה ע"י חברה זרה.

ביו לייט זינקה על רקע דיווח על הישג חשוב לחברה, חברת הבת של ביו לייט, איי אופטימה, קיבלה אישור פטנט ממשרד הפטנטים האמריקני. החברה מדווחת כי הפטנט שאושר מגן על טכנולוגיית החברה לטיפול בגלאוקומה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]