לקוחות אתר הפועלים היזהרו: ניסיון פישינג לגניבת פרטי חשבון

המשתמשים קיבלו מייל המפנה אותם לאתר מתחזה בניסיון לגנוב את פרטיהם ■ הבנק: "הצלחנו לחסום את האתר המתחזה; פרטי הלקוחות מאובטחים - במקרה הצורך כל לקוח יטופל"

ניסיון "פישינג" באתר בנק הפועלים. משתמשי האתר המקוון של הבנק קיבלו היום (ו') הודעה למייל שלהם המפנה אותם בלינק מצורף לאתר מתחזה לזה של בנק הפועלים, בניסיון לגנוב את פרטי חשבון הבנק שלהם ולעשות בהם שימוש לרעה.

בהודעה (ראו מטה) נמסר למשתמשים כי היוזר שלהם באתר הבנק ננעל, וכי הם נקראים לשחזר את חשבון הבנק שלהם מיד כדי להימנע מסגירת החשבון. כשהם נכנסים ללינק ומזינים את פרטיהם האישיים הפרטים נשמרים במאגר של ההאקרים, ונעשה בהם שימוש פלילי.

יצוין כי המייל הגיע גם לצרכנים שאינם לקוחות הפועלים, וככל הנראה להאקרים היה מאגר נתונים וכתובות מיילים אחרות.

לבנק הפועלים הגיעו עשרות תלונות מלקוחות מודאגים שהסבו את תשומת-לב הבנק לניסיון ההונאה.

דוברת בנק הפועלים, עופה פרויס, אמרה היום ל"גלובס" כי אכן התקבלו בבנק תלונות מלקוחות על קבלת המייל המתחזה, אך לא הגיעו תלונות שפרטיהם האישיים נגנבו. "בנק הפועלים מפעיל מנגנוני אבטחה כדי להגן על לקוחותיו, וגם אם לקוח אכן נכנס ללינק המתחזה והזין את פרטי החשבון, הוא צריך לענות על עוד שאלות לזיהוי אישי שמופיעות רק בבנק הפועלים.

"זו לא פעם ראשונה שאחנו נתקלים בניסיונות הונאה כאלה, ולכן אנחנו מורגלים לטפל בהם ביעילות המירבית. בנק הפועלים קורא ללקוחותיו להיכנס לחשבון שלהם רק דרך האתר המאובטח כדי למנוע מקרים כאלה. כאמור, לא קיבלנו תלונות מלקוחות שפרטי החשבון שלהם נגנבו, ואם נקבל - כל לקוח יטופל בהתאם", לדבריה.

להלן הודעת המייל שהגיעה למשתמשים:

לקוח נכבד

הרישומים שלנו מראים כי הפגישה המקוונת שלך ננעל עקב
בעקבות סיבה.

1. היכנס ניסיונות עם מידע לא חוקי.

2. מספקת עדכון על חשבון בנק הפועלים באינטרנט שלך.

אנו קוראים לך לשחזר את החשבון שלך בבנק הפועלים באינטרנט מיד
כדי להימנע לסגור סופית את החשבון שלך.

לחץ כאן כדי לעבור בשרת מאובטח שלנו.

אנא המתן 48 שעות לעיבוד.

בבקשה להיענות ותודה על ההבנה.
2010 בנק הפועלים

בשעות אחר-הצהריים הצליחו בבנק הפועלים לחסום את האתר המתחזה, ומסרו ל"גלובס" כי "עד כה לא ידוע על לקוחות שפרטיהם נגנבו, ושוב - באם כן, הנושא יטופל נקודתית ובמהרה".