אקסלנס: "אין דרך להצדיק את השווי של מניות רציו כיום; אם החלום של לוויתן יתנפץ - שוויה יהיה אפסי"

האנליסטית ליאת גלזר ממליצה "משקל שוק" על רציו במחיר יעד של 36 אגורות, ירידה של 12% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה ■ ישראמקו זוכה להמלצת "משקל יתר" עם מחיר יעד של 67 אגורות ■ אקסלנס: "הסיכון בהשקעה בשתי המניות איננו זניח"

סקטור הנפט והגז הרותח ממשיך להלהיב את שוק ההון, ואקסלנס מצטרף לחגיגה. בסקירה שהגיעה לידי "גלובס", שהוציאה היום (ב') האנליסטית ליאת גלזר תחת הכותרת "ישראמקו - מחד הסכם מימון ומאידך עננת התמלוגים, היא מעניקה המלצת "משקל יתר" לישראמקו במחיר יעד של 67 אגורות (פרמיה של 17% על מחיר השוק) ו"משקל שוק" לרציו במחיר יעד של 36 אגורות (ירידה של 12% לעומת מחיר השוק).

גלזר סיפקה במסגרת הסקירה שווי של 7.5 מיליארד שקל למאגר "תמר" (וכך גזרה את השווי כאמור לישראמקו) ושווי של 4.9 מיליארד שקל למאגר "לוויתן" (וכך גזרה את השווי כאמור לרציו).

גלזר מציינת כי על אף האופוריה בשווי החברות, הסיכון בהשקעה בשתי המניות איננו זניח כאשר בתחום הקידוחים קיימים לא מעט סיכונים: טרם ידוע כיצד יתפתח נושא התמלוגים, פיתוח "תמר" מצוי עדיין בשלבין הראשוניים וישראמקו טרם קיבלה מימון לחלקה וברציו עדיין מחכים לאישוש התגלית ב"לוויתן".

על פי גלזר, באקסלנס לא יכולים להצדיק בשלב זה את השווי בה היא נסחרת היום אך במידה ו"חלום לוויתן" יהפוך למציאות, יהיה אפסייד משמעותי במניה. עם זאת, גלזר מדגישה כי אם החלום לזכור כי אם החלום יתנפץ, שוויה של רציו יהיה אפסי.