מכירות הבירה רשמו בשנה החולפת צמיחה של 17%, שיעור הצמיחה הגבוה ביותר שנרשם במוצרי הצריכה השוטפת (FMCG) - כך עולה מנתוני נילסן שהגיעו לידי "גלובס".
צמיחה דומה (15% ) נרשמה בקטגוריית הקרקרים וצמיחה מרשימה נוספת (13% ) נרשמה בקטגוריית הבורקסים והמאפים המלוחים הקפואים.
לעומת זאת, ירידה חדה במכירות (17%-) נרשמה בקטגוריית הפיצוחים, ומוצרי הקמח והסולת רשמו גם הם ירידה של 8% במכר.
עליות במכירות מעדני החלב
עליות בהיקף המכר נרשמו בשנה החולפת בקטגוריות שהיו פעילות בהיבט של השקות חדשות. כך למשל, קטגוריית מרככי הכביסה צמחה ב-9% על רקע השקת מרככי כביסה מרוכזים. קטגוריית הדיאודורנטים צמחה ב-6% על רקע השקת מותג הדיאודורנטים "רוקסנה" על-ידי יוניליוור ומהלכי החסימה שבוצעו על-ידי המתחרות, וכך גם קטגוריית מעדני החלב שצמחה ב-8%.
כלל שוק מוצרי הצריכה השוטפת חתם את הרבעון השלישי השנה עם עלייה כספית של 5.3%, במקביל לצמיחה כמותית של 3.7% בלבד.
נתון מעניין העולה מניתוח נילסן הוא היחלשותם של הסופרמרקטים השכונתיים, שהחזיקו ברבעון השלישי השנה בנתח שוק כספי של 31.5%, לעומת נתח שוק כספי של 30.1% ברבעון המקביל אשתקד.
לעומת זאת, מותגי הסופרמרקטים הזולים מאוד (הבי דיסקאונט) ממשיכים להתחזק באופן משמעותי.
התחזקות ניכרת בחנויות החרדיות שמחזיקות 10.9% מהשוק, ובנתח של רשתות הפארם שעלה ברבעון השלישי ל-4%, לעומת 3.4% ברבעון המקביל ב-2009.
המותג הפרטי מתחזק
המותג הפרטי בישראל ממשיך לתפוס תאוצה כשרשת שופרסל ממשיכה להוביל במכירותיו. בספטמבר 2010 היוו מכירות המותג הפרטי בשופרסל 11.9% מכלל מכירות מוצרי הצריכה השוטפת ברשת, לעומת שיעור של 11.1% שנה קודם לכן. יחד עם זאת, השיא בשיעור מכירות המותג הפרטי בשופרסל, 12.5%, נרשם ביוני 2010.
סופר-פארם היא הרשת השנייה בשיעור מכירות המותג הפרטי, שעמד בספטמבר 2010 על 7.6% מכלל מכירות ה-FMCG ברשת, לעומת 6.1% בספטמבר 2009 ושיא של 8.4% ביוני 2010.
גם ברבוע כחול המותג הפרטי ממשיך לצמוח ומהווה 4.3% מכלל מכירות ה-FMCG ברשת. שיא בשיעור מכירות המותג הפרטי, 5.5%, נרשם באוקטובר 2009.
שיעור מכירות "המותג", הנמכר ברשתות החברות ברשת הרביעית, רושם ירידה ועומד על 4.1%, לעומת 4.7% שנה קודם לכן ושיא של 5.5% שנרשם בנובמבר 2009.

22
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.