משרד המשפטים ישתתף במימון ייצוגית נגד מפיק פסטיבל מטאל

הקרן למימון תובענות ייצוגיות הסכימה לראשונה להשתתף במימון הגשת תובענה ייצוגית בישראל, בסכום של 4,000 שקל ■ הסיוע נועד לאפשר לתובעים לתרגם את התביעה לצרפתית

הקרן למימון תובענות ייצוגיות במשרד המשפטים הסכימה לראשונה להשתתף במימון הגשת תובענה ייצוגית בישראל, בסכום של 4,000 שקל. הסיוע נועד לאפשר לתובעים לתרגם את התביעה לצרפתית, כדי להגישה לאחת החברות הנתבעות בצרפת. המימון ניתן מכוח תקנות התובענות הייצוגיות שנכנסו לתוקף באחרונה.

לפני קרוב לשנה הגישו אמיר דוליצקי ובת-זוגו הילה כהן תביעה ייצוגית בסך 1.7 מיליון שקל, באמצעות עוה"ד רם אפרתי ופלורי ניסן, נגד מארגני פסטיבל המטאל "אנת'ם", וביניהם ג'רמי נקש, הבעלים של שותפות בשם "אנת'ם", שאירגנה את הפסטיבל שאמור היה להתקיים בנמל תל-אביב.

התובעים טענו כי הפסטיבל, שתוכנן לאוגוסט 2008 ואמור היה להיות פסטיבל המטאל הגדול ביותר שנערך בישראל, בוטל - ורוכשי הכרטיסים לא קיבלו את כספם בחזרה.

לאחר הגשת התביעה בבית משפט השלום בתל-אביב, התברר לתובע כי המפיק ג'רמי נקש נמצא בצרפת. בית המשפט אמנם אישר להמציא את התביעה לנתבע בצרפת, אבל אז התברר לתובעים כי עלות תרגום התביעה ונספחיה לצרפתית עומדת על 4,000 שקל, מחיר ההצעה הזולה ביותר שקיבלו.

בבקשה לסיוע כתבו עוה"ד אפרתי וניסן ליו"ר הקרן למימון תובענות ייצוגיות, ד"ר עלי בוקשפן, כי התובע ובת-זוגו הם זוג צעיר בתחילת חייו, חסרי יכולת כלכלית, ואין בידם לעמוד בעלויות התרגום הנדרשות.

"המבקשים נקטו הליך של תובענה ייצוגית מתוך חוש הצדק המפעם בהם ומתוך רצון לסייע בידי כל אלה שנפגעו ממעשי ומחדלי המשיבים, שרובם ככולם הינם בני-נוער, חיילים בשירות צברי סדיר או צעירים נעדרי חוסן כלכלי או ידע ויכולות לנקוט הליכים משפטיים", נכתב בבקשה לסיוע.