אורקל בדרך לרכישת מלאנוקס? הגיעה להחזקה של 10.2%

ענקית התוכנה אורקל הודיעה כי הגיעה להחזקה אסטרטגית במלאנוקס של 10.2% - הסוחרים קראו בין השורות ■ אורקל: אין כל תוכנית או כוונה לרכוש את מלאנוקס

מנייתה של מלאנוקס הישראלית, שמספקת שבבים, כרטיסים וציוד להאצת מהירות הגישה למשאבי מחשוב ארגוניים, זינקה אמש (ד') במסחר המאוחר בוול סטריט בלמעלה מ-12% לאחר ירידה של 0.5% במסחר הרציף. הסיבה? ענקית התוכנה לארגונים, אורקל , הודיעה כי הגיעה להחזקה אסטרטגית של 10.2% במלאנוקס.

אורקל מסבירה את החזקתה ברצונה לחזק את שיתוף הפעולה, הקיים ממילא, עם מלאנוקס ואולם הסוחרים הממולחים בוול סטריט קראו בין השורות וכנראה הפנימו כי ייתכן שאורקל בדרך לרכוש את מלאנוקס. נציין כי זה זמן רב מתרוצצות בשוק הערכות כי מלאנוקס היא יעד לרכישה, כאשר אחת המועמדות העיקריות שכבר הוזכרו היא כאמור אורקל.

עם זאת, בהודעתה של אורקל נכתב במפורש כי ההשקעה במלאנוקס נעשתה "לצרכי השקעה בלבד" והוסיפה כי אין לה כל תוכנית או כוונה להציע לרכוש את מלאנוקס.

נזכיר כי ביום ד' שעבר דיווחה מלאנוקס על תוצאות הרבעון השלישי של השנה עם מכירות של 37.8 מיליון דולר ברבעון, מעט מעל לצפי החברה למכירות שבין 37-37.5 מיליון דולר ולזה של האנליסטים. התוצאה משקפת ירידה של כ-5% לעומת ההכנסות ברבעון הקודם ועליה של 16% לעומת הרבעון המקביל.

במסגרת הדיווח, סיפקה החברה מיני-דרמה באת שיחת הוועידה כשהעריכה כי המכירות ברבעון הרביעי יסתכמו ב-39.5-40 מיליון דולר, לעומת צפי הממוצע של האנליסטים ל-40 מיליון דולר. בשנה כולה הצפי לרבעון הרביעי משקף מכירות של 153.5 מיליון דולר, בהתאם להערכות בוול סטריט.