מנכ"ל eBay: "אנו שואפים להיות הזהות המסחרית של הגולש"

ג'ון דונהיו אמר את הדברים לעיתונאים במטה החברה של eBay בעמק הסיליקון ■ "אנחנו עושים הרבה מאוד ניסיונות בתחום הרכישות החברתיות"

"יש סינרגיה טבעית בין עולם ה'סושיאל' לבין eBay - במידה מסויימת אנחנו היינו הרשת החברתית הראשונה שכן יש באי-ביי חווייה חברתית חזקה, ואנחנו עושים הרבה מאוד ניסיונות בתחום הרכישות החברתיות", כך אומר ג'ון דונהיו, מנכ"ל אתר הסחר האלקטרוני e-Bay, במפגש עם עיתונאים במטה החברה בסן-חוזה שבקליפורניה.

לדבריו, "יש באי-ביי דברים שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר. הטמענו כבר את כפתור ה'לייק' במספר עמודים בפייסבוק, ואנחנו מאפשרים לחלוק את רשימת הרכישות של המשתמש גם בפייסבוק ועובדים על כך שניתן יהיה לרכוש בפייסבוק".

דונהיו התייחס גם לנושא הזהות האינטרנטית של הגולש. "אנחנו שואפים להיות הזהות המסחרית של הגולש - הזהות שלך באי-ביי תהיה הזהות המסחרית שלך ברחבי האינטרנט".

לגבי העובדה שפייסבוק כבר מציעה לגולש זהות חברתית שמלווה אותו בכל מקום שבו הוא נמצא, אמר דונהיו כי "אני לא יודע איך הזהות של פייסבוק תשתנה, אבל אני כן יודע שגם מארק צוקרברג (מייסד ומנכ"ל פייסבוק, נ"פ) לא רוצה שהזהות החברתית של פייסבוק תהיה גם זהות התשלומים של הגולש. לנו יש את הפוטנציאל להיות הזהות המסחרית שתתלבש על הזהות החברתית של הגולש בפייסבוק".

כיאה לכל מנכ"ל אמריקני, גם דונהיו שיתף את העיתונאים בהתלהבות שלו לגבי החזון של החברה. "לאי-ביי יש 3 מטרות עיקריות: ראשית, לייצר הזדמנויות לעסקים קטנים או ליזמים, שלולא אי-ביי לא היתה להם נגישות לצרכנים ברחבי העולם. שנית, לפעול באופן גלובלי, שכן אנחנו חברה גלובלית - 60% מההכנסות של אי-ביי, ו-45% מההכנסות של פיי-פל מגיעים מחוץ לארה"ב. הלקוחות שלנו נמצאים בכל רחבי העולם וזה מחייב אותנו לחשוב באופן גלובלי. שלישית, אכפת לנו - אנחנו יודעים שהלקוחות שלנו תלויים בנו בלעשות כסף ולהרוויח, ולכן אכפת לנו מהם".

לגבי התממשקות עולם האוף-ליין והאון-ליין אמר דונהיו כי "אם הייתם שואלים אותי לפני שנתיים מתי נלך לעולם האוף-ליין הייתי אומר שזה יקרה בשנת 2020 שכן אנחנו לא צריכים את זה ושיש עוד הרבה מאוד הזדמנויות בעולם האון-ליין. אבל מכשירים כגון האייפון והאייפד מטשטשים את הגבולות בין עולם האוף-ליין והאון-ליין".

לדבריו, "אנחנו לא מובילים את השינוי של המעבר מהאון-ליין לאוף-ליין - אנחנו הולכים אחרי הלקוחות שלנו ואחרי מה שהם רוצים. הם אלו שמושכים אותנו לעולם האוף-ליין ואנחנו מנסים פשוט לחדש בתחום הזה". דונהיו הוסיף כי "נראה הרבה יותר שינויים באופן שבו אנשים קונים וצורכים ב-3 השנים הקרובות, בהשוואה למה שראינו ב-10 השנים האחרונות".

דונהיו התייחס לסוגיית הארנק הדיגיטלי שעתיד להחליף את הארנק הרגיל שאנשים סוחבים עימנן. "תחשבו על האייפד או האייפון", אמר דונהיו. :אלו מכשירים שמשנים את האופן שבו אנחנו רוכשים באינטרנט או משלמים באינטרנט - אין היגיון בארנק. אם אתה מאבד את הארנק שלך אתה אבוד, אבל אם אתה מאבד את האייפון שלך, אתה לא מאבד שום מידע פיננסי פרטי. למעשה, האייפון הופך להיות הארנק הדיגיטלי, והסלולרי הופך להיות הדרך הבטוחה ביותר לשלם. אפילו יותר מהמחשב האישי".

* הכותבת היא אורחת פיי-פל.