בלידר שוקי הון שוריים על הבנקים: מעלים המלצה לתשואת יתר

אלון גלזר:"מעלים המלצתנו לכל הסקטור לתשואת יתר, לאומי הבנק המועדף על ידנו" ■ לידר: "גם תשואה על ההון הגבוהה מעט מ- 10% מצדיקה אחזקה בבנקים במשקל גבוה"

בלידר שוקי הון מפרסמים היום (א') סקירה שורית על הבנקים ומעלים המלצתם לתשואת יתר לכל סקטור הבנקים בישראל. הכלכלנים מדגישים כי הבנקים הישראלים נסחרים היום בזול הן בתמחור הכלכלי שלהם והן בהשוואה לאלטרנטיבות הקיימות בשוק ההון המקומי. בנוסף מציינים הכלכלנים כי גם בהשוואה לדירות מגורים ונכסי נדל"ן אחרים, הבנקים מאד זולים. בסיכום הסקירה כותבים הכלכלנים: "אנו מעלים המלצתנו לכל הסקטור לתשואת יתר, כאשר לאומי הינו הבנק המועדף על ידנו".

סמנכ"ל המחקר של לידר שוקי הון, אלון גלזר, מעריך בסקירה כי העובדה שמניות הבנקים ירדו בזמן שהבנקים המשיכו להרוויח וגם לצבור הון בתיקי ניירות הערך שלהם, מביאה לכך שההון העצמי של הבנקים עלה והיום מכפיל ההון הממוצע בסקטור נמוך מ- 1. עוד מוסיף גלזר כי השיפור במצב המשק, ביחד עם ההתנהלות האחראית של הבנקים בשנים שלפני המשבר מחזקים את הערכה כי תיק האשראי של הבנקים נמצא במצב מצוין וכי ההפרשות ימשיכו להיות נמוכות.

בפירוט מצב הבנקים ההולך ומשתפר גלזר מציין בסקירה כי תיקי ניירות הערך של הבנקים ממשיכים ליהנות מהשיפור בשווקים בארץ ובעולם. "הבנקים נהנים מתוספת שווי משמעותית, כאשר לאומי הוא המרוויח הגדול", כותב גלזר בסקירה. אינדיקציה נוספת לשיפור מצב הבנקים עליה מצביע גלזר היא היא הצמיחה בתיק האשראי, "העליה ההדרגתית בריבית, והתרומה של שוק ההון, כל אלה מביאים לגידול ברווחי המימון בבנקים, ואנו מעריכים כי מגמה זו תמשך", אמר גלזר.

בהתייחס לסוגיית הדיבידנדים, צופים כלכלני לידר תשואת דיבידנד של כ- 4%-5% בסקטור. אלון גלזר מעריך כי השיפור בהלימות ההון והרווחיות הנאה מחזירה את הבנקים לחלק דיבידנדים. "לאומי, מזרחי והבינ"ל כבר התחילו, פועלים יחזור לעשות כן ב- 2011 ורק דיסקונט בינתיים לא יחלק", מעריך גלזר.

בסיכום הסקירה האופטימית של לידר שוקי הון על סקטור הבנקים, מציינים הכלכלנים כי לצד האופטימיות, זוכרים כי רמות התשואה על ההון של הבנקים לא צפויות לעמוד על רמה גבוהה בהרבה מ- 10% בטווח הארוך. אך יחד עם זאת, מציינים כי ברמות מכפילי ההון הנוכחיות, גם תשואה על ההון הגבוהה במעט מ- 10% מצדיקה אחזקה בבנקים במשקל גבוה.

"ברמות תשואה על ההון צפויה של 10% ויותר במרבית הבנקים, הם ראויים להיסחר במכפילי הון של 1.15 - 1.2 (2 הבנקים הגדולים ומזרחי שבעיננו אף זכאי לתמחור גבוה מעט יותר), הבינ"ל ראוי להיסחר מעט מעל ההון, ואילו דיסקונט שעדיין מייצר רמת רווחיות קבועה של מתחת ל- 10% ראוי להיסחר במכפיל הון של כ- 0.85", דברי סמנכ"ל המחקר בלידר.