עוד טיוטה של שריג: יחייב מוסדיים במדיניות שירות

המפקח על הביטוח: "אנו מצפים מכל גוף מוסדי - חברות ביטוח, קרנות פנסיה וקופות גמל - שיציב את השירות ללקוחות בראש סדר העדיפויות"

הפיקוח על הביטוח במשרד האוצר לא מסתפק ברמת השירות הנהוגה כיום בגופים המוסדיים - חברות ביטוח, קרנות פנסיה וקופות גמל - ומוציא טיוטת חוזר, שבמסגרתה גוף מוסדי יידרש לקבוע מדיניות מסודרת בסוגיית השירות, ולעמוד במדיניות שקבע לעצמו.

בכינוס לשכת סוכני ביטוח אמר אמש (ב') הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, פרופ' עודד שריג כי "ההסדרה של האגף מנסה לשקף שלושה עקרונות: הסדרה בתפיסה כוללת של התחום המוסדר; הסדרה מבוססת עקרונות ככל הניתן; ושההסדרה תהיה מבוססת על כללי המשחק המקובלים בעולם. טיוב השירות הניתן על ידי המוסדיים הוא אחד היעדים המרכזיים של האגף".

לדברי המפקח, "רמת השירות בענף סבירה כיום, וכעת נעמיד את הנושא כפרמטר ניהולי חשוב. טיוטת החוזר לא קובעת כללים נוקשים, אלא מחייבת את החברות לקבוע אמנות שירות, שהן יעקבו אחר מימושן. כל גוף מוסדי יחויב לקבוע אמנת שירות, אשר תכלול מדדי איכות ומצוינות לשירות, וכן לבחון את עמידתו במדדים באופן שיטתי. אנו מצפים מכל גוף מוסדי שיציב את השירות בראש סדר העדיפויות, ויבחן באופן עקבי האם קיים צורך בשיפורו".

שריג אמר שהאגף בראשותו יערוך ביקורות על אימוץ הנושא בחברות כבר ב-2011, כשבכוונתו לפרסם בעתיד מדדים לטיב השירות, "כך שאפשר יהיה להשוות בין החברות השונות".

מדובר בהליך הקשור לחוזר יישוב התביעות שהאוצר מוביל זה זמן, למורת רוחן של חברות הביטוח. בעבר הציעו חברות הביטוח לקיים "רגולציה עצמית" בנוגע ליישוב תביעות ביטוח, אך האוצר פסל זאת. כעת מציע האוצר לאפשר לחברות לקבוע מדיניות שירות כוללת (לא רק תביעות), שלה הן יהיו מחויבות - גם ברמת הנהלה. האוצר מתיר חופש לחברות לקבוע כל אחת לעצמה מדיניות שירות כוללת, בתקווה שנושא השירות יהפוך להיבט בתחרות שבין החברות.