בעקבות חשיפת "גלובס": מצלמות המהירות החדשות יוסטו מכביש 1 ו-431

המצלמות יוסטו לכבישי הדמים ■ צפו במפת הפריסה ■ השלב המבצעי בהפעלת מצלמות המהירות החדשות יחל באפריל 2011 ■ אהרונוביץ': "המצלמות נועדו למנוע תאונות"

שלב הפיילוט של פרויקט מצלמות המהירות של המשרד לביטחון פנים יחל ב-1 בינואר 2011. הפיילוט יכלול 10 מצלמות מהירות דיגיטליות מבצעיות, מסוג "גאטסו", שיפרשו ב-3 קטעי כביש, ו-11 מצלמות רמזור דיגיטליות.

ארבע מצלמות יוצבו בשלב זה על כביש 4 לאורך קטע של 10 ק"מ בין צומת בנימינה לצומת הרואה, ארבע מצלמות יוצבו על כביש ואדי ערה באזור אום אל פחם בקטע של כ-12 קילומטרים ושתי מצלמות יוצבו על כביש 31 בין צומת שוקת לתל-ערד על קטע של כ-30 קילומטר.

מצלמות הרמזור החדשות יוצבו במסגרת הפיילוט בצומת נחל חדרה, בצומת עכו מזרח, בצומת אחיהוד ובצומת אבליים בצפון; בצומת הוד השרון, צומת גינתון צומת מורשה וצומת השבעה (הצטלבות כביש 44 ו-4) במרכז; ובצומת תל-שבע, צומת פלוגות וצומת גבעתי בדרום.

יצוין כי המיקומים הללו אינם משוערים, אלה מיקומים רשמיים של המשרד לביטחון פנים. הן מצלמות הרמזור והן מצלמות המהירות ישדרו את נתוניהן אלחוטית למרכז בקרה שבנייתו תושלם בחודש דצמבר. בשלב המבצעי המרחק בין כל שתי עמדות יעמוד על 2-3 קילומטרים כאשר המרחק בין שתי עמדות פעילות (עם מצלמה) ינוע בין 6 ל-9 ק"מ. בנוסף יוצבו עמדות משני כיווני הנסיעה בכבישים דו-כיווניים.

כך, למשל, בקטע של 18 ק"מ בכביש-דו מסלולי שיבחר לצורך ההצבה יוקמו 4 עד 6 עמדות פעילות עם מצלמה בשני הכיוונים, 4 עד 6 עמדות הפעלה נוספות בשני הכיוונים כעמדות משניות ועוד 4-6 עמדות דמה לשני הכיוונים. נהג שנוסע בקטע כזה יחלוף בכוון נסיעתו 6 עד 9 עמדות ותיאורטית, אם ישמור על מהירות קבועה, יוכל לקבל 6 קנסות מצולמים על אותו קטע נסיעה.

בשלב המבצעי, שצפוי להתחיל בראשון לאפריל 2011 יוצבו 60 מצלמות בחלוקה ל-40 מצלמות מהירות ו-20 מצלמות רמזור, עוד 120 עמדות הפעלה לא פעילות ו-60 עמדות דמה. בסך הכל יוצבו בחצי השנה הקרובה כ-140 עמודי מצלמה חדשים.

גורם בלשכת השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' אומר כי השר הנחה את אנשי משרדו ומפקד אגף התנועה במשטרה לשנות את התכנון המקורי של מיקום פרישת המצלמות החדשות ולהעביר את כובד המשקל מכבישים מרכזיים כמו כביש 1 או 431 אל "כבישי דמים" בסיכון גבוה, כמו כביש 31 או 65. הגורם מסר כי "השינוי בא מכיוון שהמטרה היא צמצום תאונות הדרכים והגברת האכיפה ולא יצירת מכונת אכיפה לאוצר".

מצלמות מהירות
 מצלמות מהירות