לעשות כסף מהתוכן: Cent2Cent מסייעת לאתרים להרוויח

חברת הסטארט-אפ הישראלית, שהציגה בכנס המפתחים של PayPal: "הפלטפורמה שלנו מאפשרת התממשקות קלה לכל מי שחולם על מכירת התוכן שלו באינטרנט"

תוכן בתשלום באינטרנט הוא סוגיה בוערת שמעסיקה את התעשייה. מצד אחד, משתמשים התרגלו לקבל את התוכן המקוון בחינם והרגלים קשה לשבור. מצד שני, התעשייה נאבקת כדי לממן את התוכן שהיא מייצרת ומחפשת אחר דרכים לתרגם את התוכן לכסף.

חברת הסטארט-אפ הישראלית Cent2Cent סבור כי בידיה הפתרון. היא הוקמה השנה על-ידי מאיר שטרן (מנכ"ל), רענן רז (סמנכ"ל הטכנולוגיות) ואריק מייזלר (סמנכ"ל קשרי לקוחות), במטרה "לאפשר לבעלי תוכן למכור תוכן בפשטות ובקלות, ולגבות כסף מהמשתמשים", אומר שטרן.

החברה נבחרה להציג בכנס המפתחים השנתי של PayPal, שנערך בשבוע שעבר, במטרה להדגים כיצד סטארט-אפים משלבים פתרון תשלומים מקוון במוצר שלהם.

"יש הרבה אתרים ובלוגים שמציעים שירותים או תוכן ייחודי ואין להם אמצעים לפתח מערכת למכירת תכנים. הפלטפורמה שלנו מאפשרת התממשקות קלה לכל מי שחולם על מכירת התוכן שלו באינטרנט", אומר שטרן.

לדבריו, אין חשיבות לתוכן המוצע. "זה יכול להיות תוכן טקסטואלי, סרטון וידיאו או שירים", אומר שטרן ומוסיף כי "אנו מאפשרים מודלים שונים של מכירת תוכן, כמו תשלום פר-צפייה או מנוי חודשי. המערכת יודעת לזהות משתמש משלם, גם אם הוא נכנס מאוחר יותר מהסלולרי, לדוגמה".

לשירות יש גם מאפיינים חברתיים: משתמשים משלמים יכולים להפיץ ברשתות חברתיות את העובדה שרכשו תוכן באתר מסוים, ולקבל הטבה כספית עבור כל משתמש.

שת"פ עם NBC ועם מאקו

הפלטפורמה של Cent2Cent הושקה לפני כשלושה שבועות, כשאת הפיילוט שלה היא עושה עם אתר NBC, ובשיתוף פעולה עם הסטארט-אפ הישראלי קלטורה.

"NBC מאפשרת למשתמשים לשלם עבור צפייה בסדרה אינטרנטית שלה באמצעות הפלטפורמה שלנו", אומר שטרן. "עוד לקוחות ברחבי העולם יעלו עם הפתרון שלנו בימים הקרובים, ואנחנו מקבלים פניות מדי יום באתר שלנו".

שטרן מציין, כי גם אתרי תוכן ישראלים עתידים להציע בקרוב תוכן בתשלום שיתבסס על מערכת הגבייה של החברה. הוא לא חושף באילו אתרים מדובר, אולם ל"גלובס" נודע כי, בין היתר, מדובר ב-Mako, אתר הבית של זכיינית ערוץ 2 "קשת", שכבר היום מציע תכנים תמורת תשלום באינטרנט, וגם אתר הווידיאו פליקס (שבבעלות תפוז) עשוי לאמץ את המודל.

עד כה גייסה החברה מאות אלפי דולרים מאנג'לים פרטיים בישראל, והיא נמצאת במגעים עם קרנות הון סיכון במטרה להשלים סבב גיוס ראשון.

בחברה, שמשרדיה בבני ברק, מועסקים שבעה אנשים. בעוד חודשיים היא מתכננת לאפשר לאתרים להתממשק אוטומטית למערכת התשלום שלה, ולהתחיל לייצר מכך הכנסות. "זהו פתרון שיכול לחסוך לאתרים או בלוגים מאות אלפי דולרים", טוען שטרן. "כשמדובר בתוכן פרימיום, גולשים מוכנים לשלם.

"תפיסת העולם שלנו היא שהמחיר של התוכן חייב להיות שווה לכל נפש על מנת שמשתמשים ישלמו בעבור כך", אומר שטרן. כך, החברה מתכננת בעתיד לאפשר למשתמשים לשלם עבור תכנים באתרים שונים, באמצעות אותו חשבון. "אנחנו נדע לצבור את כל הרכישות הללו לעסקה אחת, כך שעלות הסליקה תהיה נמוכה יותר".

הכותבת הייתה אורחת חברת פיי-פאל בארה"ב