אובמה: "דו"ח התעסוקה מעודד אך האבטלה עדיין גבוהה"

בדרך לאסיה: "הדרך ליצירת מקומות עבודה חדשים הוא באמצעות כניסה לשווקים חדשים" ■ מטרתו של אובמה הינה הכפלת היצוא האמריקני בחמש השנים הקרובות ליותר מ-2 טריליון ד'

"דו"ח התעסוקה מעודד. זהו סימן כי הכלכלה מתאוששת מהנזק הנורא שנגרם לה כתוצאה מהמשבר שהוביל למיתון החמור ביותר מאז ה'שפל הגדול'. ועדיין, העלייה האחרונה שנרשמה בתעסוקה בסקטור הפרטי אינה מספקת" אמר הערב הנשיא ברק אובמה בבית הלבן לאחר פרסום דו"ח התעסוקה והוסיף, "שיעור האבטלה עדיין מצוי ברמות גבוהות ובלתי מתקבלות על הדעת". אובמה אמר את הדברים טרם צאתו למסע בן 10 ימים לאסיה בו יתמקד במסחר ובהרחבת היצו האמריקני.

בהערה שכוונה לקונגרס, אשר עבר השבוע לשליטת הרפובליקנים, אמר אובמה כי "ארה"ב אינה יכולה להרשות לעצמה לשקוע בבוץ של מאבק בין מפלגתי על ענייני מדיניות בעוד מדינות כמו סין ממשיכות להתקדם ולהרחיב את כלכלותיהן".

משרד העבודה האמריקני דיווח היום כי 151 אלף משרות הצטרפו למעגל התעסוקה בארה"ב באוקטובר, נתון שעלה על כל ההערכות המוקדמות שבממוצע הצביעו על גידול של כ-70 אלף מקומות עבודה. עם זאת הגידול במספר מקומות העבודה לא הספיק על מנת להוריד את שיעור האבטלה שנותר ברמה של 9.6%.

"אנו צריכים להאיץ את הצמיחה הכלכלית שלנו כך שנוכל לייצר מישרות בקצב מהיר יותר" אמר הנשיא והוסיף "אני פתוח לכל רעיון, כל הצעה וכל דרך שתוביל לצמיחה מהירה יותר של הכלכלה, כך שאלו הזקוקים לעבודה יוכלו למצוא אותה מהר יותר" אמר והוסיף כי "הדרך ליצירת מקומות עבודה חדשים הוא באמצעות כניסה לשווקים חדשים" רעיון זה עומד בראש האג'נדה של הנשיא במסעו לאסיה והתייחס ספציפית להודו, נציין כי אובמה לא יגיע במסעו זה לסין, ולא בכדי. אובמה אמר גם שהוא מצפה להשלים את הסכם הסחר החופשי המעודכן עם דרום קוריאה אשר מתעכב כבר 3 שנים. מטרתו של אובמה הינה הכפלת היצוא האמריקני בחמש השנים הקרובות ליותר מ-2 טריליון דולר. כאשר היצוא מארה"ב אחראי למקום עבודה אחד מכל 5 מקומות עבודה יצרניים בארה"ב.

נציין כי הכלכלה היתה הנושא העיקרי במערכת הבחירות למחצית הקדנציה שהתקיימו ב-2 בנובמבר ובהן הפסידו הדמוקרטים את הרוב בקונגרס וכוחם בסנאט הצטמצם. הרפובליקנים ינסו להאריך את קיצוצי המס שהונהגו בימיו של הנשיא בוש ואשר צפויים לפקוע בסוף השנה הנוכחית. אובמה התנגד לשמור על הטבות המס לפרטיים המרוויחים מעל ל-200 אלף דולר בשנה ולזוגות נשואים המרווחים מעל ל-250 אלף דולר לשנה. הממשל אותת אתמול כי אובמה פתוח למו"מ לגבי הארכה זמנית של הטבות המס לעשירים יותר על מנת שיזכה באישור להותיר את שיעור המס נמוך למשלמי המיסים בעלי ההכנסות הממוצעות.