עיתונאי ה-BBC בבריטניה שבתו במחאה על ההרעה בתנאי הפנסיה

השביתה נמשכה לאורך יומיים, ושביתה נוספת בת 48 שעות תיערך ב-15-16 בנובמבר

עיתונאי ה-BBC בבריטניה שבתו במשך יומיים במחאה על השינויים המתוכננים בתנאי הפנסיה שלהם, ואילצו את רשות השידור הבריטית לקצר תוכניות ולשדר תוכניות שהוקלטו מראש.

4,100 עיתונאים החברים באיגוד העיתונאים הארצי (NUJ) בבריטניה שבתו במשך 48 שעות במחאה על תוכניות הנהלת ה-BBC, רשות השידור הציבורית הוותיקה ביותר בעולם, להקטין את הגירעון בסך 1.5 מיליארד ליש"ט (2.4 מיליארד דולר) בקרן הפנסיה שלה, באמצעות הגבלת הגידול בתשלומים שבגינם מנוכות הפרשות פנסיה.

שביתה נוספת בת 48 שעות תיערך ב-15-16 בנובמבר, הודיע ה-BBC באתר האינטרנט שלו שלשום (ו'). לדבריו, למרות השביתה, שודרו שלשום (ו') כמתוכנן את התוכנית "היום" ברדיו 4 ואת תוכנית הבוקר בערוץ 1 של ה-BBC.

השינוי בתנאי הפנסיה "מאכזב את עובדי ה-BBC", אמר מזכ"ל NUJ, ג'רמי דיר, בהודעה שהועלתה ב-2 בנובמבר לאתר האינטרנט של האיגוד. "עיתונאי ה-BBC אינם מבקשים פנסיות גבוהות יותר, הם מבקשים הסכם שיגן על מה שכבר הובטח להם, ושעבורו הם כבר שילמו", ציין המזכ"ל.

ה-BBC, שמעסיק 23 אלף עובדים, ממומן באמצעות אגרת טלוויזיה שנתית שנגבית מכל תושב בבריטניה שמחזיק ברשותו מכשיר טלוויזיה. ה-BBC נקלע לקשיים גוברים לאחר שב-20 באוקטובר הכריזה הממשלה כי תקפיא את האגרה ל-6 שנים וכי ה-BBC יממן את ערוצי השירות העולמי מתקציב משרד החוץ.