יאהו עדיין על המדף: AOL ממשיכה לבדוק את אופציית רכישתה

במקביל, קבוצת משקיעים פרטית פנתה למייסד עליבאבא כדי לעניין אותו בהשתלטות על יאהו

חברת AOL פנתה לבנק אוף אמריקה כדי לבחון עבורה אפשרויות אסטרטגיות להתרחבות, בהן גם מיזוג עם יאהו - כך מדווח מקור המקורב לחברת התקשורת.

גוף נוסף שמייעץ ל-AOL בנושא הוא בנק ההשקעות Allen & Co, המתמחה בתעשיות הבידור והמדיה. המהלך נמצא בתחילת הדרך ועשוי שלא לצאת כלל לפועל.

על-פי המקור, מיזוג בין יאהו ל-AOL קורץ במיוחד למנכ"ל טים ארמסטרונג, המשוכנע כי חברה משולבת תחת ניהולו תוכל להגיע להישגים מרשימים. מיאהו נמסר כי למרות שמנכ"לית חברת האינטרנט, קרול בארטס, משוחחת על בסיס קבוע עם מנהלים בחברות אחרות, נושא המיזוג עם AOL מעולם לא עלה על הפרק.

לפני מספר שבועות נמסר כי מספר קרנות השקעה פרטיות פנו ל-AOL כדי לבדוק אפשרות למיזוג שלה עם יאהו במימונן, אך מגעים אלה הופסקו בשלב ראשוני יחסית שלהם. מבנה המיזוג הנוכחי הנבחן הוא מבנה משולב במסגרתו תעביר יאהו את מניותיה בחברת האינטרנט הסינית עליבאבא למחזיקי המניות שלה, או לחילופין, תתבצע קנייה עצמית של מניות עליבאבא המוחזקות על-ידי יאהו.

לפני כחודשיים אמרה בארטס כי יאהו דחתה הצעה של עליבאבא לקנות בחזרה את המניות שלה, בהן מחזיקה יאהו. שווי האחזקה של יאהו בעליבאבא הוא 11 מיליארד דולר. מהותו של מהלך מהסוג המוצע הוא הפיכתה של יאהו לזמינה יותר לקנייה עבור AOL. עוד נמסר בעניין כי קבוצת משקיעים פרטית פנתה לג'ק מא, מייסד עליבאבא, במטרה לעניינו במעורבות בהשתלטות על יאהו, המחזיקה 40% מהמניות בחברה אותה ייסד. על-פי המקור לדיווח, מא טרם השיב להצעה. דובר מטעם עליבאבא סירב להגיב לידיעה זו.

AOL מחזיקה היום בהון נזיל של 623.3 מיליון דולר. לדברי מקור בחברה, "AOL תוכל להשיג את המימון לרכישת יאהו מההון העצמי שלה או בעזרת קרנות פרייבט אקוויטי".

קשה לנחש אם יאהו תסכים לדון בהצעה מצד AOL, במיוחד לאחר שלפני כשנתיים היא דחתה הצעת רכישה נדיבה ממיקרוסופט, אקט שהתברר כאומלל במיוחד לאור ביצועי החברה מאז.

על-פי מקורות יאהו, לפחות אחד מהמשקיעים הגדולים בה אינו מרוצה מרעיון המיזוג עם AOL ודוחק בה לבדוק חלופות.