הפרקליטות: יהודה ברקן העלים הכנסות בכ-2.25 מיליון שקל

פרקליטות ת"א הגישה כתב אישום כנגד הבדרן בגין עבירות על פקודת מס הכנסה, כגון השמטת הכנסות, הכנת פנקסי חשבונות כוזבים וכן עורמה ותחבולה בתשלום מס

פרקליטות תל אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה היום (א') לבית משפט השלום ברחובות כתב אישום כנגד הבדרן יהודה ברקן, באשמת עבירות על פקודת מס הכנסה, כגון השמטת הכנסות, הכנת פנקסי חשבונות כוזבים, וכן עורמה ותחבולה בתשלום מס.

על-פי כתב האישום, ברקן השתמש בחברות, שהיו רשומות על שם אשתו ובניו, ובאמצעותן השמיט הכנסות מפקיד השומה בסך כולל של כ-2.25 מיליון שקל. על-פי כתב האישום, שאותו הגישה התובעת עו"ד אורית גולדמן, הכנסות אלה צמחו לברקן מעיסוקיו בהפקת אירועים למגזר הדתי, הנחיית תוכניות רדיו, הרצאות וכן ממכירת זכויות שידור בסרטי קולנוע לשידורי קשת. רועי ברקן, בנו של הנאשם, והחברה שהיתה רשומה על שמו כבר הורשעו בחלקם בפרשה.

לטענת הפרקליטות, מספטמבר 2000 ועד נובמבר 2000, וכן מינואר 2001 ועד מאי 2001 הנפיק ברקן תלושי שכר פיקטיביים על שמו, כעובד של חברת "דור מילניום", שכבעליה ומנהלה נרשם בנו, רועי. תלושי השכר היו על סך של 2,500 שקל לחודש. בפועל, בשנים 2000-2002 עבד ברקן רק בהנחיית תוכניות רדיו, הופעות בהרצאות ואירועים. ברקן הוציא בשנים אלה חשבוניות מס של חברת "דור מילניום" על תשלומים שקיבל מלקוחותיו, ושעבורם ביצע עבודות. בכך, העלים הכנסות מפקיד המס בסך של 477 אלף שקל. כדי להעלים את הכנסותיהם משלטונות המס, טוענת הפרקליטות, הפקידו ברקן ובנו את התשלומים שקיבלו בחשבונות בנק סמויים, הרשומים על שמם של אחרים.

עוד נטען בכתב האישום כי חברת "ברקוביץ מופעים", ש-99% ממניותיה נרשמו על שם אשתו של ברקן, היא בעלת זכויות יוצרים והפצה של סרטי קולנוע. בינואר 1999 מכרה החברה באמצעות ברקן את זכויות השידור בסרטים לשידורי קשת תמוך סך של 1.12 מיליון שקל, וכן קיבלה תשלום בגין עריכה וצפייה של תוכניות בסכום של 29 אלף שקל. אלא שכדי להעלים את הכנסותיו, הפקיד ברקן את התמורה בחשבונות בנק סמויים. "הנאשם פעל במזיד ובכוונה להתחמק ממס", נטען בכתב האישום.