המשנה למנכ"ל לשעבר בחברה המרכזית לני"ע נאשם במירמה

מיכאל פוליצר מואשם כי משך מהחברה במירמה כספים בהיקף של כ-720 אלף שקל, שזרמו לכיסו ולכיס של גיסו בשנים 2004-2006

פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה אתמול (א') לבית משפט השלום בתל-אביב כתב אישום נגד מיכאל פוליצר, בגין עבירות קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים בתאגיד ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

על-פי כתב האישום, פוליצר עבד בחברה המרכזית לשירותי בורסה בע"מ בין השנים 1993-2005. בשנת 2004 מונה למשנה למנכ"ל החברה, כשבתפקיד זה שימש עד לתום תקופת עבודתו בחברה בשנת 2006. בין השנים 2004-2006, לבד מהיותו משנה למנכ"ל החברה, היה הנאשם אחראי על חדר המסחר בתחום אגרות חוב ומלווה קצר מועד וכן שימש כסוחר ראשי של מגדל שירותי בורסה בתחומים אלה.

בתקופה הרלוונטית, נטען בכתב האישום, בהתאם לתוכנית מירמה שהגה, יזם פוליצר פתיחת חשבון בחברה ביחד עם גיסו, שמעון ליפינר. החשבון נרשם על שם גיסו, ואולם הנאשם הוא זה שפעל בחשבון זה על-פי שיקול-דעתו, וברווחי החשבון חלקו השניים. הנאשם, כך נטען, הסתיר מידע זה מחברת מגדל שירותי בורסה והסווה כל זיקה שלו לחשבון זה.

עוד נטען בכתב האישום כי בחשבון זה מעולם לא הופקדו כספים או בטחונות, אך יחד עם זאת ובניגוד לנהלים ברורים במגדל, פעל הנאשם בחשבון זה בפעילות תוך-יומית באג"ח.

פוליצר פעל בחשבון באופן תרמיתי ובניגוד לנוהלי החברה ולנוהלי הבורסה, ודאג לכך שבחשבון זה ייווצרו רווחים בלבד וזאת בדרכים שונות, תוך הפרת נהלים שונים בחברה, תוך ניצול מעמדו הבכיר ותוך שימוש בחשבונות הנוסטרו טעויות של החברה וחשבון המעבר שלה.

עוד נטען בכתב האישום כי פוליצר רתם חשבונות אלה של החברה לטובת החשבון כ"פלטפורמה", הן לצורך עשיית רווח בחשבון לעצמו ולגיסו, והן לצורך גיבוי לפעילותו, כך שלמעשה יפעל ללא כל סיכון אמיתי.

בכתב האישום מפורט כי פוליצר ניצל את חשבונות החברה על מנת לבצע בהם עסקאות ששויכו בדיעבד לחשבון זה, וניצל את כוח הקניהי של חשבונות החברה לטובת חשבון זה. על-פי האישום, בפעילותו העדיף הנאשם את חשבון ליפינר על פני חשבונות החברה.

בסך-הכול, נטען בכתב האישום, השיג פוליצר באמצעות מעשי המירמה כ-720 אלף שקל בעבורו ובעבור גיסו.