נותן גז: נמרודי ינפיק "הכשרה אנרגיה" בשווי של מיליארד ש'

מהתשקיף עולה כי החברה תבקש להנפיק לציבור 13% ולגייס בכך 130 מיליון שקל ■ החברה רכשה חלק ברשיונות מירה ושרה ■ ל"גלובס" נודע כי ההנפקה תתקיים כבר בשבוע הבא

"הכשרת היישוב אנרגיה" בדרך לבורסה: החברה, המהווה את זרוע החיפושים בתחום הגז והנפט של הכשרת היישוב שבבעלות עופר נמרודי פירסמה היום תשקיף לפיו בכוונתה לבצע בקרוב הנפקה על פי שווי שוק של מיליארד שקל.

מהתשקיף עולה עוד כי נמרודי מתכוון להנפיקה 13% מהחברה ולגייס בכך 130 מיליון שקל. ההחזקה העיקרית של החברה, כזכור, היא בקידוחי מירה ושרה.

הכשרה אנרגיה מחזיקה יחד עם שותפות מודיעין של צחי סולטן ואי.די.בי ברישיונות "מירה" ו"שרה", הנמצאים כ-40 ק"מ ממערב לחדרה, בסמוך לשטח הרישיון בו נמצאה תגלית הגז "דלית". חלקה של קבוצת הכשרת הישוב - בעלת עסקי נדל"ן ותקשורת (מעריב) - עומד על כ-51.5% בשני הרישיונות. ל"גלובס" נודע כי ההנפקה תתקיים כבר בשבוע הבא.

בתחילת חודש יוני, אישרה האסיפה הכללית של הכשרת הישוב העברה ללא תמורה של 8% ממניות הכשרה אנרגיה לידי המנכ"ל ובעל השליטה, עופר נמרודי. זאת, לאחר שהחברה הבת קיבלה מידיה הלוואה של 10 מיליון דולר לצורך תשלום חלקה ברכישת רישיונות החיפושים "מירה" ו"שרה". כלומר, מדובר בהטבה בשווי תיאורטי של כ-800 אלף דולר לנמרודי.

דירקטוריון הכשרה, בראשות הכלכלן הראשי של אקסלנס, שלמה מעוז, הסביר בזימון לאסיפה הכללית כי: "בתחילת מארס 2010 פנו אל נמרודי צדדים שלישיים, ועניינו אותו באופן אישי בהזדמנות עסקית לרכישת רישיונות הנפט. אפשרות רכישת הזכויות הוצעה לנמרודי ללא קשר לכהונתו כמנכ"ל החברה, והעברתה מקנה לחברה הזדמנות עסקית בתחום בו החברה אינה פעילה".