קניון G צמרת יגבה דמי שכירות של 320-480 שקל למ"ר

יוקרה נגישה - זהו הקונספט שלפיו יפעל קניון הבוטיק של גזית גלוב בשכונת פארק צמרת בת"א, שייפתח בתחילת דצמבר ■ בבניית הקניון הושקעו 130 מיליון שקל, כולל מרכיב הקרקע

יוקרה נגישה - זהו הקונספט שלפיו יפעל קניון הבוטיק ‏G‏ צמרת, שחברת הנדל"ן המניב גזית גלוב ישראל, בניהולו של רונן אשכנזי, תפתח לציבור בשכונת המגדלים פארק צמרת בתל-אביב בתחילת דצמבר.

בבניית הקניון הושקע סכום של 130 מיליון שקל, כולל מרכיב הקרקע.

‏הקניון, בשטח של 10,000 מ"ר, מתוכם 2,500 מ"ר משרדים והשאר למסחר, יכלול 50 בתי עסק, מתוכם 6 שפותחים בקניון את סניפם הראשון בישראל.

‏עם השוכרים של שטחי המסחר בקניון נמנים מסעדת "רביבה וסיליה", מסעדת "קימל" של השף שאול בן-אדרת, האטליז היפואי "הבשרים של זלמן", חנות בוטיק של רשת "דרך היין", חנות ראשונה של המעצבת איה עזריאלנט, חנות ראשונה למותג האיטלקי ‏Trussardi‏, חנות הדגל של ‏ALESSI‏ בזיכיונה של טולמנס, חנות ראשונה בארץ של המותג האיטלקי ‏Coccinelle‏, רשת ‏SACK'S‏, סופר-פארם, מגה, עדן טבע מרקט, בנק הפועלים ובנק לאומי.

‏דמי השכירות נעים בין 80 ל-120 דולר למ"ר לחודש לשטחי המסחר, ובין 35 ל-50 דולר למ"ר לחודש לשטחי המשרדים, זאת לפי שער של 4 שקלים לדולר.

שטחי המשרדים, שממוקמים מעל הקניון, יאוכלסו על-ידי גזית גלוב ישראל עצמה ובנק הפועלים, לצד שטח שנמצא כעת במשא-ומתן לאכלוס.

‏לדברי אשכנזי, צפי ההכנסות מהקניון עומד על כ-20 מיליון שקל לשנה. הקניון תוכנן בידי האדריכל רמי וימר, בעוד שעל עיצוב הפנים היתה אחראית דניאלה ראובני, ובעיצוב החזיתות השתתף האדריכל גידי בר-אוריין.

‏‏"המתחמים של גזית גלוב ישראל פרוסים על פני 20 מדינות ב-3 יבשות", ציין אשכנזי, "כולל נכסים בהיקף של 55 מיליארד שקל, המניבים שכר דירה שנתי של למעלה מ-6 מיליארד שקל".

לדבריו, "האתגר הכי גדול בתכנון קניון ‏G‏ צמרת היה שטח המגרש הקטן - 2.7 דונם, שדרש תכנון מאוד מדוקדק. כשתכננו את הקניון הלכנו לראות מה קורה באירופה מבחינת תכנון מרכזים מסחריים במרכזי ערים, ומה שתפס אותנו היה מרכז מסחרי ליד המדרגות הספרדיות ברומא. ממנו לקחנו את ההשראה בגודל, בעיצוב, במיצוב ובאחידות שלו. לא שמנו לב מה היה שמו של המרכז, אבל רק היום, כשאנחנו באים לפתוח את המרכז והסתכלנו שוב בתמונות, ראינו שגם למרכז ההוא ברומה קוראים ‏G‏".

‏תמהיל העסקים בקניון פונה ל-3 קבוצות עיקריות של קהל יעד: שכונת פארק צמרת על 12 המגדלים שבה, הרדיוס של הצפון הישן של תל-אביב והרדיוס של אזור התעסוקה במתחם בורסת היהלומים ברמת-גן".

‏תמהיל החנויות הורכב כך שיתכתב עם הקונספט של ‏Affordable Luxury‏, כלומר, מוצרים במחירים נגישים וקנייה שתסתכם בכ-2,000 שקל. התמהיל מחולק ל-4 סוגים: צורכי היום יום לתושבי האזור, חנויות בוטיק אופנה ייחודיות, בילוי ו"הפרלמנט של צפון תל-אביב" ומקום מפגש עסקי.

‏בקניון 300 מקומות חניה, חלקם בחוץ וחלקם בתוך הקניון, והם יהיו מוצעים בתשלום, כשהשעתיים הראשונות יהיו בחינם. ייתכן כי בהמשך ייחתמו הסדרים עם בעלי חנויות על חנייה חינם תמורת רכישה בסכום מסויים בחנות.

הקניון יהיה פתוח בשבת. על ניהול הפרויקט היתה אחראית חברת וקסמן-גוברין-גבע.