החקלאים נגד שטייניץ: "רוצה לייבא עגבניות חצי רקובות"

על רקע שביתת החקלאים שנפתחה היום הודיע שר האוצר כי בכוונתו לשקול ביטול חלקי של המכס על תוצרת חקלאית מיובאת ■ החקלאים: "הוא מטעה את הציבור על גב החקלאים"

על רקע שביתת החקלאים שהחלה הבוקר, הודיע הערב (א') שר האוצר יובל שטייניץ כי הוא שוקל ביטול חלקי של היטל המכס על סחורה חקלאית מיובאת לישראל - כך דווח הערב בערוץ 2.

מנהיגי השביתה מבקרים את כוונתו של השר ותוקפים הערב גם את כוונותיו: "שר האוצר מטעה את הציבור על גב החקלאים. הוא עובד על האזרחים. מה הוא חושב, שיש בחו"ל ירקות שמחכים לו או שבאירופה מחלקים פירות בחינם? גם אם הוא ישלם את ההובלה של הים, הוא יגיע ל-10-12 שקל לק"ג", אומר יעקב נוימן, ממנהיגי מאבק החקלאים.

לדבריו, "שר האוצר ייבא ירקות ויגיע עם המדד לשיאים בשמיים. ישראל בנויה לייבא ירקות? הוא שכח שזו ארץ זבת חלב ודבש? הוא יביא ירקות שנסעו שבוע בים ויגיעו חצי רקובות. אנחנו מייצאים לרוסיה, ולוקח לסחורה שבוע עד שהיא מגיעה למדף שם. מה, אנחנו מייצאים בעלייה, והם יביאו בירידה? כמו שאמרו שיביאו מים מטורקיה. הוא מפזר סיסמאות".

נוימן העריך היום כי מחסור בתוצרת חקלאית יורגש בשווקים כבר ביום שלישי הקרוב. לדבריו, היום היתה היענות מצד 50% עד 60% מהחקלאים לקריאה לשבות, "אבל מחר זה יהיה נקי", כהגדרתו. "הגיע הזמן להגיע להסדר בנושא העובדים הזרים לחקלאות, ואנו נחושים להגיע לכך".