ביהמ"ש: לא ניתן לאשר הסדר נושים בטרם פורסמו הדו"חות

השופטת דניה קרת-מאיר קיבלה בהחלטה תקדימית את עמדת רשות ניירות ערך, וסירבה לאשר הסדר נושים לחברת לנדמארק גרופ בטרם יפורסמו דו"חותיה הכספיים

בית המשפט המחוזי בתל-אביב קיבל אתמול (ב') בהחלטה תקדימית את עמדת רשות ניירות ערך, וסירב לאשר הסדר נושים לחברת לנדמארק גרופ בטרם יפורסמו הדו"חות הכספיים של החברה.

בחודש יולי הגיע נמרוד טבי, בעל השליטה בלנדמארק שנקלעה לקשיים, הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח. החברה נותרה כעת עם מספר מצומצם של נכסים, ללא פעילות עסקית שוטפת מזה זמן רב.

הרשות מצידה התנגדה לכינוס האסיפה שאמורה להביא להצבעה בהסדר הנושים בטרם יפורסמו דו"חות החברה.

טבי ונציג בעלי האג"ח טענו בבית המשפט כי עלות הכנת הדו"חות עומדת על 500 אלף שקל. טבי אף הצהיר כי אינו יכול לשלם סכום זה בשל החובות הכספיים הניכרים בהם הוא מצוי לאחר שמימן בחודשים האחרונים את פעילות החברה מכספו הפרטי.

השופטת דניה קרת-מאיר קבעה כי ההסדר המלא לא יקוים אלא בכפוף לפרסום הדו"חות, לכן על מנת לקבל מידע מעודכן על מצב החברה יצטרך בעל השליטה לפרסם בתוך 48 שעות תצהיר במגנא.

בתצהיר, נקבע, יפורטו העלויות הצפויות להכנת הדו"חות הכספיים. כמו כן יפורטו נכסי החברה, מיקומם, הצהרה בדבר אי-ביצוע כל שינוי בנכסים, שיעבודים נוספים ותיאור המצב הפיזי והמשפטי של החברה. נקבע כי בכפוף להצהרה זו ניתן יהיה לאשר את כינוס האסיפה.