ראש עיריית ירושלים ניר ברקת יפוצה ב-35 אלף שקל בגין לשון הרע

אתי בנימין, יו"ר ארגון "הורים למערכת החינוך ירושלים", חויבה לפצות את ברקת לאחר שטענה כי הוא גרר ילדים לישיבת מועצת העיר כדי להשפילם ולביישם

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, יקבל פיצוי בסך 35 אלף שקל מיו"ר ארגון "הורים למערכת החינוך ירושלים", לאחר שטענה כלפיו כי גרר ילדים לישיבת מועצה כדי להשפילם ולביישם, ונמחקה מליבו "הבושה המבדילה בינינו לבין יצורים אחרים" - כך קבע אתמול (ד') בית משפט השלום בירושלים, שקיבל את תביעת הדיבה שהגיש ברקת כנגד יו"ר הארגון, אתי בנימין.

הפרשה מתייחסת לאירועים שאירעו בחודשים מארס-אפריל 2008, עת כיהן ברקת כחבר מועצת העיר ירושלים, יו"ר האופוזיציה ומועמד לראשות העירייה.

מפסק הדין עולה כי על רקע מאבק של הורים מול גורמים שונים בעירייה בעניין רישום ילדים המוגדרים כאוטיסטים לבית-ספר בשם "יד המורה", שיגרה בינימין מכתב חריף אל ברקת, עם העתק לתקשורת, בו ציינה כי הוא גרר ילדים לישיבת מועצה וכי "לא ייתכן שפוליטיקאי משיל מעצמו את כל העכבות המוסריות ומשתמש בכל אמצעי פסול ככל שיהיה להשגת מטרות פוליטיות אישיות".

בנוסף, הועלתה במכתב תהייה האם ברקת גרר ילדים למועצה כדי להשפילם ולביישם, ונטען כי נמחקה מליבו "הבושה המבדילה בינינו לבין יצורים אחרים". עוד ציינה בנימין במכתבה כי השימוש בילדים הוא "סוג מסוים של התעללות".

המכתב הופץ גם לחברי המועצה אחרים. לסיכום קראה בינימין "לכל בר-דעת" להתנגד לבחירתו של ברקת לעמדה ציבורית כלשהי.

ברקת, מצדו, הכחיש כל קשר להגעת ילדים לישיבתה של מועצת העירייה על רקע המאבק האמור, ודבריו "עוררו רושם אמין" בעיני בית המשפט.

השופט עודד שחם ציין בפסק הדין כי דבריה של בנימין מהווים פרסום לשון הרע, בין השאר מכיוון שבנימין ייחסה לברקת, כעניין שבעובדה ומבלי לבחון את אמיתות הדברים, שימוש פסול בילדים לקידום מטרות פוליטיות.

שחם הוסיף כי ברקת אמנם נבחר בסופו של דבר לכהונת ראש העיר, אך "אין בכך כדי ללמד כי שמו הטוב לא נפגע" ואף הדגיש כי "יש ממש בטענה כי העובדה שמדובר באיש ציבור נוטה להעצים את הפגיעה בו".

בית המשפט דחה את טענתה של בנימין כי הפרסום נעשה בתום-לב ומתוקף תפקידה וחובתה כיו"ר ארגון הורים. שחם ציין כי אין בכך כדי "ללמד כי יש לנתבעת חובה - מוסרית, מקצועית, חברתית או אחרת - לעשות פרסום מסוג זה", וכי תום-ליבה נשלל גם היות והפרסום היה חריף ביותר באופן ניסוחו; ובשל העובדה שאף שהמכתב היה ממוען לברקת הוא לא נשלח אליו, והוא ראה אותו רק בישיבת מועצה בה הוא הופץ לשאר חברי המועצה.

בנוסף לפיצוי בסך 35 אלף שקל חויבה בנימין לכסות את שכר-הטרחה של עורך דינו של ברקת בסך של 10,000 שקל וכן את הוצאות המשפט בסך של 1,100 שקל.

ניר ברקת יוצג בידי עורכי הדין ירון רוסמן ואסיף רוזנברג ממשרד נשיץ-ברנדס.