שטראוס מתחזקת בשוק הקפה הרוסי: רכשה את Le Caf'e

שטראוס קפה רכשה את מלוא ההחזקה במותג Le Caf'e ב-37 מיליון דולר וכן 51% ממניות קבוצת Le Caf'e ב-6 מיליון דולר ■ המותג Le Caf'e נמכר ברוסיה ובמדינות חבר העמים

קבוצת שטראוס הודיעה הבוקר (א') לבורסה כי החברה-הבת שטראוס קפה (74.9%) רכשה את המותג לה-קפה (Le Caf'e) שנמכר ברוסיה ובמדינות חבר העמים. מחזור המכירות ברוטו של המותג בשנת 2009 עמד על כ-23 מיליון דולר, ועד סוף ספטמבר 2010 עמדו מכירותיו על סך של כ-16 מיליון דולר.

שטראוס קפה תשלם סך של 37 מיליון דולר בתמורה להחזקה ב-100% במותג, והתמורה תשולם במועד השלמת העברת המותג לבעלות שטראוס קפה.

בנוסף, שטראוס קפה רכשה 51% ממניות קבוצת לה-קפה, בתמורה לסך של 6 מיליון דולר.

לה-קפה הינה הבעלים של נדל"ן כולל בניינים ומחסנים, אשר ישמשו כמרכז לוגיסטי של פעילות שטראוס רוסיה, ולבנייה של מפעל לייצור קפה קלוי וטחון שיהיה בבעלות מלאה של שטראוס קפה.

בנוסף, לה-קפה עוסקת במכירה של קפה נמס לא ממותג ברוסיה וחבר העמים. שטראוס קפה מתעתדת להשקיע כ-6 מיליון דולר במהלך השנים 2011 ו-2012 בהקמת המפעל האמור.

העסקה ובניית המפעל תמומן ממקורות עצמיים של שטראוס קפה. ההשקעה הכוללת של שטראוס בעסקה מסתכמת ב-43 מיליון דולר.

גדי לסין, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, מסר היום: "קבוצת שטראוס מבצעת מהלך נוסף בהמשך ההתרחבות וחיזוק המעמד התחרותי שלה בשוק הקפה הרוסי, אשר נחשב לאחד משוקי הקפה הגדולים בעולם. הרכישה מהווה נדבך נוסף באסטרטגיית הצמיחה של הקבוצה ברוסיה אשר צמחה ב-4 השנים האחרונות, בהמשך לרכישות שביצענו בשנים האחרונות, לצד צמיחה אורגנית אשר הפכה את שטראוס קפה רוסיה מחברה של 20 מיליון דולר (בסוף שנת 2007) לחברה של 160 מיליון דולר לאחר הרכישה ".

טוד מורגן, מנכ"ל שטראוס קפה, מסר: "המהלך מאפשר לנו לחזק את מעמדנו כשחקן מספר 3 ברוסיה בקפה נמס ומספר 2 בקפה קלוי וטחון, באמצעות חיזוק הפורטפוליו עם מותג מוכר, השגת נתחי שוק נוספים והגדלת שטחי המדף שלנו באופן משמעותי".

שטראוס קפה היא אחת מ-5 החברות הפועלות כיום בקבוצת שטראוס, והיא פועלת כיום במרכז ומזרח אירופה, ברזיל וישראל, ונחשבת לחברת הקפה החמישית בגודלה בעולם במונחי רכש קפה ירוק ולאחת מחברות הקפה הצומחות ביותר ב-5 השנים האחרונות.

שטראוס קפה מעסיקה כ-6,000 עובדים, והיא בעלת מחזור מכירות של כ-3.35 מילארד שקל נכון לסוף שנת 2009.

שטראוס קפה ממקדת את פעילותה בתחום הקפה הקלוי והטחון. ברוסיה ובישראל היא מייצרת ומשווקת גם קפה נמס. בנוסף עוסקת שטראוס קפה במוצרי קפה משלימים נוספים המספקים פתרונות לשוק הצריכה הביתי ומחוץ לבית, לרבות מסעדות, בתי-מלון ומשרדים. החברה הינה בעלת מעמד מוביל בשוקי הקפה של מרכז אירופה ומזרחה, ברזיל וישראל.