עסקה נוספת לאוריגו: תעמיד 30 מ' ש' אשראי לאדוונטק

הגיוס ישמש את חברת התוכנה להחזר אג"ח ולעידוד צמיחה, גם באמצעות רכישות

קרן המנוף אוריגו, בראשות רו"ח גבי טרבלסי, ממשיכה לחתום על עסקאות מימון, והפעם מדובר בהלוואה בשני שלבים בהיקף של כ-30 מיליון שקל לחברת התוכנה אדוונטק. בשלב הראשון יועברו 15 מיליון שקל, והשלב השני הוא אופציה לעוד 15 מיליון שקל.

אדוונטק, בניהול ידי זאב ינאי, היא חברת תוכנה ואינטגרציה המעסיקה 350 עובדים ונסחרת בבורסה לפי שווי של כ-14 מיליון שקל, לאחר שבשנה האחרונה איבדה כ-8%. החברה כוללת ארבע חטיבות מקצועיות: חטיבת אורקל, חטיבת SAP, חטיבת מיקרוסופט וחטיבת מוצרים, והיא בעלת הון עצמי בסך 22 מיליון שקל.

המימון ישמש את אדוונטק להחזר אג"ח (כ-9 מיליון שקל) ולפיתוח פעילויות. לדברי ינאי, שהוא גם בעל המניות העיקרי בחברה, "בעזרת הכסף מאוריגו נרחיב את הפעילויות המשלימות לפעילותנו הקיימת, וניכנס לתחומים חדשים על-ידי רכישות".

האשראי הינו בריבית ודמי ניהול בשיעור של 8% צמודים למדד (בשיעור שנתי) שישולמו רבעונית, כשקרן המנוף תקבל גם אופציות בהיקף כולל של כ-20% ממניות החברה. בגין יתרת קרן ההלוואה שלא נלקחה על ידי החברה בתקופת הניצול, תישא אדוונטק בעמלת מסגרת. כנגד ההלוואה תקבל אוריגו ביטחונות, בהם שעבודים ל-50% ממניות בעלי השליטה באדוונטק, שעבודים צפים על נכסי החברה וגם שעבודים ספציפיים על מניות של חברות בנות שלה.

מגשימה את מטרת האוצר

בדוחותיה הכספיים לרבעון השני השנה ציינה אדוונטק, שדורגה בתחילת השנה כחברה המובילה בארץ בתחום ה-ERP (רש"ת: Enterprise Resource Planning) , מערכת לניהול משאבי ארגון) על-ידי חברת המחקר לשוק ה-IT הישראלי, STKI, כי המשבר הכלכלי, וכן פרויקטים של פיתוח בתחום המיקרוסופט, גרמו לירידה ברווח הגולמי והתפעולי של החברה, למרות הגידול בתחום ה-ERP.

ואולם, החברה מסתכלת קדימה באופטימיות רבה יותר, ומציינת כי "במחצית השנייה של 2010 מסתמן גידול בביקוש לשירותי החברה, במיוחד בתחומים של ERP,CRM, משאבי אנוש וניהול תמריצים".

אוריגו, שהוקמה במסגרת המהלך של משרד האוצר להקמת קרנות מנוף בעקבות המשבר הכלכלי החריף של 2008, בניסיון "להתניע" מחדש את שוק האשראי העסקי החוץ-בנקאי (שוק האג"ח הקונצרניות), השקיעה עד כה בחמש חברות - הכשרת הישוב, התכוף, פולאר השקעות, אינספייר והכשרה החזקות ביטוח, והיא נמצאת במגעים מתקדמים לעסקה נוספת עם ערוץ 10.

העסקאות עם החברות הללו מעלות כי אוריגו משקיעה את רוב זמנה בחברות שעונות היטב על ההגדרה של קרנות המנוף, ומממשת בכך את המטרה של האוצר לסייע לחברות שיכולות וצפויות להמשיך ולפעול בהצלחה, אך נקלעו לקשיי מימון זמניים.

פרט לאוריגו פועלות במשק עוד שתי קרנות מנוף - בראשית, הקרן הגדולה והמתקדמת ביותר מבחינת עסקאות עד כה, ו-KCPS, שעד כה ביצעה פחות השקעות. את אוריגו מנהלים גבי טרבלסי, גיא ועדיה ודייב גל. ככל הידוע, לחברה צבר עסקאות נוסף, חלקן בשלב מתקדם יחסית.