תקציב הפרסום באינטרנט של הטוטו-ווינר יוצא למכרז

היקף התקציב יעמוד על 4 מיליון שקל - סכום גבוה יחסית במונחים של פרסום באינטרנט

המועצה להסדר ההימורים בספורט עורכת בימים אלה מכרז על תקציב האינטראקטיב של הטוטו-ווינר. היקף התקציב ב-2011 יעמוד על 4 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי בשלב זה רכשו את מסמכי המכרז 5 משרדי פרסום ואינטראקטיב: מקאן-אריקסון, I@them, אידיאולוג'יק, יהושע TBWA ושלמור-אבנון-עמיחי.

המכרז כאמור הינו על היקף תקציב של 4 מיליון שקל - תקציב גדול מאוד יחסית לפרסום באינטרנט. תוקף תקציב הפרסום הוא למשך שנה עם אופציה להארכה שנתית עד לסף של 5 שנים.

תנאי הסף דורשים מהמתמודדים היקף פעילות של לפחות 9 מיליון שקל בכל אחת מהשנים 2008 ו-2009. עוד נדרש כי בשנים אלה יהיה המשרד מסוגל להוכיח טיפול בשני לקוחות שהיקף הפרסום שלהם באינטרנט עמד על 3 מיליון שקל בשנה. דרישה נוספת היא ניסיון מוכח בשיווק ופרסום בסלולר.

המכרז יכלול מספר שלבים: בראשון ייבחן האם המשרדים שהגישו את ההצעות עומדים בתנאי הסף; בשלב השני ייבחנו העבודות שהגישו המשרדים להדגמת יכולותיהם; ולאחר מכן יינתן ניקוד להצעות המסחריות, ובהמשך ינוקדו המשרדים על-פי מצגות קריאטיביות שיציגו. השקלול הסופי של ניקוד המשרדים יקבע את זהות הזוכה.

מערך הפרסום של טוטו-ווינר מורכב ממשרדי הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב ויהושע TBWA, שזכו בהתמודדות על התקציב במסגרת מכרז שהתקיים ב-2009. גליקמן-נטלר-סמסונוב מטפל בתקציב המותג טוטו, ויהושע TBWA מטפל בתקציב המותג ווינר.

עד עתה טופל הפרסום באינטרנט באמצעות משרדים אלה. אולם, התעצמות הפעילות האינטרנטית של טוטו-ווינר והתחרות העצומה מול עשרות אתרים מחו"ל שמציעים הימורי ספורט הביאו לכך שבמועצה החליטו כי הם אינם רוצים שהתחום יהיה "נספח" במשרדי הפרסום ושהוא יטופל כ"עבודה צדדית".

בטוטו-ווינר רואים בפעילות האינטרנטית תחום אסטרטגי מדרגה ראשונה. כיום מהוות ההכנסות מאתר האינטרנט של המועצה 10% מכלל הרווחים, כלומר 150 מיליון שקל.

על-פי הערכות, עם טיפול שיווקי-פרסומי נכון, אפשרויות הגידול וההתפתחות הן עצומות. מאחר שהשתתפות בפעילות האתר דורשת הרשמה מוקדמת והצגה של פרטים אישיים, ניתן לעשות שיווק על בסיס פרסונליזציה, שכן ניתן לראות את דפוסי הפעילות של המשתתפים ולשווק להם מוצרים בהתאם.