הרשימה נחשפת: מי קיבל 3.3 טריליון דולר מה'פד'?

בנק אוף אמריקה וולס פרגו בין הלווים הגדולים ביותר מה'פד' במהלך המשבר הפיננסי ■ היום מפרסם הפדרל ריזרב למי העניק הלוואות ובאילו תנאים

הפדרל ריזרב מפרסם היום (ד') פרטים בנוגע לבנקים להם סייע בין השנים 2007-2009, בתקופת משבר האשראי של הבנקים. כזכור, הבנק הפדרלי העניק הלוואות בהיקף של כ-3.3 טריליון דולר למספר בנקים, היום נודע לאילו בנקים בדיוק לווה כסף, כמה ותחת אילו תנאים.

בין הבנקים שקיבלו כספים היו בנק אוף אמריקה וכן וולס פרגו ; נודע היום כי שני הבנקים היו בין הלווים הגדולים ביותר באותה התוכנית ההצלה של ה'פד' עם סכום של 45 מיליארד דולר.

עוד נודע כי חלק נכבד מהסיוע של ה'פד' הועבר למחלקות אמריקניות בבנקים זרים כמו UBS בשויץ ובנקים צרפתים וגרמניים.

הממצאים הנחשפים היום מטילים אור על הבנקים בארה"ב שהזדקקו ואף ניצלו בזכות הסיוע השנוי במחלוקת, שהוענק למוסדות כלכליים והשווקים. המידע החדש עלול להצית מחדש את הויכוח האם חלק מהסיועים שהעניק את הבנק היו הולמים, דוגמת הסיוע לענקית הביטוח AIG.

כזכור, משבר בארה"ב החל ב-2007 בסקטור הנדל"ן התפשט לבנקים הגדולים ביותר במדינה. הפדרל ריזרב, תחת פיקוחו של בן ברננקי, בנה תוכנית רבת שלבים כדי להשיב את האמון של הציבור בבנקים, שזכתה לשם TARP- Troubled Asset Relief Program. "אני מאמין שנראה הלוואות משמעותיות למוסדות הכלכלה הגדולים במדינה", אמר קים רופרט, מנכ"ל חברת Action Economics מסן פרנסיסקו.

אחרי הקריסה של Lehman Brothers Holdings הוחלט לא לפרסם אילו חברות יקבלו סיוע מה'פד', עד היום.