שיא של כל הזמנים בבורסה: המעו"ף זינק 1.6% ל-1,281 נק'

מדד הנדל"ן זינק 2.75% ■ טבע הובילה את המחזורים וירדה ב-2% בניגוד למגמה ■ מניות חברות הביטוח התאוששו ■ זיו סגל: "מהלך מעל 1,270 נק' יאשר חזרה למגמת עלייה"

למרות השריפה בכרמל - הירוק שלט במסכים: הבורסה בת"א סגרה את יום המסחר הראשוןם של השבוע ברמה הגבוהה של היום ומדד המעו"ף זינק ב-1.6% ל-1,281 נקודות לשיא של כל הזמנים. הפעם האחרונה בה נקבע שיא במעו"ף היתה ב-1 בנובמבר אז נסגר המעו"ף ב-1,277 נקודות. העליות בת"א הושפעו מהמגמה החיובית שנרשמה ביום ו' בוול סטריט, חרף נתוני התעסוקה הלא-מעודדים שפורסמו בארה"ב.

מניות הביטוח שנלחצו למטה בתחילת יום המסחר על רקע הפיצוי אותו יצטרכו לתת לנפגעי שריפת הענק בכרמל, התאוששו וחלקן אף עבר לעליות. מניות הנפט והגז ריכזו עניין לקראת תדרוך העיתונאים שתערוך מחר רשות ני"ע לרגל חשיפת כללי הדיווח המיוחדים לשותפויות חיפושי הנפט והגז. נציין כי דווקא טבע, המניה הגדולה ביותר בבורסה הישראלית, וזו שריכזה את המחזור הגדול ביותר מבין מניות מדד המעו"ף - נסחרה כל היום בירידות של כ-2%. לעומתה, עלתה פריגו, יצרנית תרופות אחרת הנסחר במעו"ף, בכ-5%.

"מדד המעו"ף המשיך להיסחר מתחת ל-1,270 נקודות אבל עלה מחדש מעל הממוצע הנע ל-21 יום, שזה סימן חיובי מסוים", אומר זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס". "גם האינדיקטורים הטכניים פנו כלפי מעלה כך שיש סיכוי שתקופת הדשדוש הסתיימה ואפשר לחזור לפוזיציית רכש, על בסיס טכני לפחות. מהלך מעל 1,270 נק' יאשר חזרה למגמת עלייה (ולא צריך להמתין ל-1,280 נק' בשביל המסקנה הזו). מהלך מתחת ל-1,260 נק' יבטל את המצב השורי".

המשקיעים הזרים חוזרים לבורסה בתל אביב: נתוני בנק ישראל באשר להשקעות תושבי חוץ בישראל שפורסמו היום מצביעים על גידול משמעותי בחישוב חודשי בהשקעות הזרות בת"א. בחודש אוקטובר הסתכמו ההשקעות נטו של תושבי חוץ במניות בבורסה של ת"א בסכום של 440 מיליון דולר - זאת לעומת 100 מיליון דולר בחודש ספטמבר. מדובר בגידול מרשים של 340%.

היום פירסם בית ההשקעות אקסלנס את תחזיותיו לשנת 2011. הכלכלן הראשי של בית ההשקעות, שלמה מעוז העריך כי בשנה הבאה תירשם צמיחה של 2.9% בישראל. במחצית הראשונה תירשם על פי מעוז צמיחה בשיעור של 3.6% בחישוב שנתי, ואילו במחצית השניה ירד שיעור הצמיחה ל-2.2%. בהתייחסות מקורית ומפתיעה לתגליות הנפט והגז אמר מעוז: "מציאת הגז והנפט היא הצרה הצרורה של ישראל בכל הנוגע לחשבון השוטף במאזן התשלומים - גביית המסים על ידי הממשלה תביא לכך שהגירעון אמנם ירד אבל הוא ידחוף את שער החליפין כלפי מטה ויפגע בנו באופן קשה" באקסלנס ממליצים "לשמור על חשיפה מנייתית גבוהה".

מניות הביטוח התאוששו על רקע דיווחים על סיום השריפה

מבין המניות הבולטות היום בשוק מרכזות עניין מניות הביטוח, כגון מגדל , כלל או הראל , על רקע שריפת הענק שמשתוללת מיום חמישי בכרמל. ההערכות הן כי הנזק עד כה מהשריפה מסתכם ב-3-4 מיליארד שקל לפחות, כאשר חברות הביטוח צפויות לספוג עלויות ניכרות מהנזק. עם זאת ככל שנקפו השעות התאוששו מניות חברות הביטוח ואף עברו לעליות על רקע הדיווחים על שליטה שהושגה על האש בכרמל וסימנים מעודדים לסיומה הקרב של השריפה.

גם סקטור הנפט והגז המשיך לבלוט, בהובלת מניות כגון רציו , גבעות , דלק קידוחים , אבנר , ישראמקו מודיעין ועוד. מחר תערוך רשות ני"ע מסיבת עיתונאים מיוחדת ובה היא תחשוף את כללי הדיווח המיוחדים להן יידרשו שותפויות חיפושי הנפט והגז. זאת, על מנת למנוע ריבוי הודעות סתומות לציבור ולהגביר את השקיפות של השותפויות כלפי המשקיעים.

HOT הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות עם בנק הפועלים ובנק לאומי למימון מחדש וקבלת אשראי בנקאי בהיקף של עד 3.4 מיליארד שקל, שמתוכם הבנקים יעניקו לה 3.1 מיליארד שקל לתקופה של 7 שנים מיום החתימה. לדברי החברה, האשראי ישמש לפירעון יתרת האשראי בהסכם הקודם מדצמבר 2006, וכן יאפשר לה לחלק דיבידנד.

התכוף , יצרנית הכבאיות וציוד הצלה, ריכזה עניין חיובי בצל שריפת הענק בכרמל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]