יובל גביש בדרך לדיסקונט; ינהל החטיבה הבנקאית

גביש והמנכ"ל החדש שפיגל מכירים עוד מבנק לאומי ■ נועם הנגבי בדרך לחטיבת אסטרטגיה ושיווק

יובל גביש, יו"ר אייס ובעבר מנכ"ל בנק לאומי למשכנתאות ומנכ"ל פריזמה, מועמד לתפקיד ראש החטיבה הבנקאית בדיסקונט . גביש מכיר את המנכ"ל החדש של בנק דיסקונט, ראובן שפיגל, זה שנים רבות - עוד מהתקופה ששפיגל היה בלאומי - ויחסיהם טובים מאוד.

בשבועות הקרובים ייכנס שפיגל לתפקיד מנכ"ל דיסקונט. שפיגל מתכוון לבנות "הנהלה צעירה ורעבה", אך על-פי הערכות לא ימהר לעשות צעדים דרסטיים לפני שיתמקם בתפקידו החדש. גביש נחשב בנקאי המתמחה בקמעונאות, בעל יכולות ניהול מצוינות וככזה המסוגל לנער מערכות רדומות. חרף כישלונו בפריזמה, כישלון שנבע גם מהתנאים שבהם פעל, המוניטין שלו לא נפגעו.

את תפקיד ראש החטיבה הבנקאית ממלא כיום נועם הנגבי, שאינו בעל רקע בנקאי. הנגבי, שנכנס לתפקידו לפני כמה חודשים, הוא איש IT שבעבר היה בקונתהל (שעל בסיסה הוקמה נס) וכיהן כסמנכ"ל מידע של ערוצי זהב. בשנים 2000-2010 היה הנגבי סמנכ"ל בדיסקונט בתפקיד ראש חטיבת תפעול ומידע, תפקיד שבמסגרתו הוביל את פרויקט המחשוב "אופק".

בכוונת שפיגל למנות את הנגבי לראש חטיבת האסטרטגיה והשיווק, שתוקם כעת מחדש. שפיגל מעוניין כי בראש החטיבה יעמוד חבר הנהלה מנוסה ותיק שמכיר היטב את הבנק. החטיבה, שבראשה עמד בעבר אלי חוטר, בוטלה בשלהי 2008 על ידי המנכ"ל היוצא גיורא עופר במסגרת צעדי התייעלות.

שפיגל נדרש לשני מינויים נוספים; ראש החטיבה הפיננסית בדיסקונט, דורית בן סימון, כבר הודיעה כי היא מעוניינת לפרוש מתפקידה ברבעון הראשון של 2011, אחרי חמש שנים בתפקיד. עדיין לא נקבע לה מחליף. בד בבד, ראש החטיבה העסקית, אהוד ארנון, מחליף את שפיגל בתפקיד מנכ"ל דיסקונט ניו יורק. המועמדת המובילה להחליף את ארנון היא ראש אגף עסקים גדולים בבנק, אורית אלסטר, וההחלטה תיפול בימים הקרובים.