השוק מבעבע: קוקה-קולה במו"מ לשיווק מותגי קמפארי צינזאנו

המו"מ מתנהל באמצעות חברת IBBLS שבבעלות קוקה-קולה ■ מותגי הדגל של קמפארי צינזאנו, "קמפארי" ו-"אוזו 12", נותר בינתיים בידי חברת הכרם

ענק המשקאות קמפארי צינזאנו מעביר את יבוא מותגיו לישראל לידי חברת IBBLS, מקבוצת קוקה-קולה, יחד עם זאת, מותג הדגל שלו "קמפארי" נותר כרגע בידי חברת הכרם.

ל"גלובס" נודע כי טיוטות חוזה בשלב מתקדם של ניסוח הוחלפו בין שני הצדדים, וכרגע נותר רק סעיף אחד משמעותי פתוח: גורלם של המותגים "קמפארי" והוויסקי האמריקני "ווילד טרקי" שמוחזקים כעת בחברת הכרם.

הכרם ספגה ב-2010 מכה משמעותית כאשר איבדה את סל המותגים הנחשב של תאגיד פאנו ריקארד הכוללים את וודקה "אבסולוט", וויסקי "ג'יימסון", והפרימיום-וויסקי "שיבאס ריגל", והצליחה למזער את הנזק באמצעות השגת היבוא של וודקה "סטולי" ו-וודקת הנישה "ואן-גוך". עתה היא נערכת להגנה על "קמפארי" שמזוהה מאוד עם החברה ושקודם על ידה בישראל, וזאת בניגוד ל"ווילד טרקי" שכמעט לא קודם.

מבחינת IBBLS מדובר בהישג משמעותי, כאשר היא מצליחה להשיג את המוצרים המבעבעים (הקטגוריה המתפתחת ביותר בשוק האלכוהול בישראל) של צינזאנו. מקורות המקורבים לעסקה, מסרו ל"גלובס" כי בטווח של "לכל המאוחר עד סוף 2011" יעברו כל מותגי קמפארי-צינזאנו לידי IBBLS, שתהיה חברת האלכוהול הראשונה בישראל שתחזיק במותגי וויסקי נחשבים של 3 היצרניות העיקריות: סקוטלנד (ג'וני ווקר), אירלנד (בושמילס) וארה"ב (ווילד טרקי), נוסף על ריכוז של מותגי וודקה ברמות שונות: סמירנוף, קטל וואן ו-SKYY.

אם אכן כך יהיה, אפשר שגם שוק המשקאות האלכוהוליים בישראל יעבור לתחרות ישירה בין שתי הענקיות קוקה-קולה, שכאמור מחזיקה ב-IBBLS, וטמפו, שמקימה חברה לטיפול במותגי פרנו ריקארד.

מהכרם נמסר בתגובה: "חברת קמפרי הבהירה לנו שמעבר המותגים ל- IBBLS אינו כולל את קמפרי ואוזו 12 המיוצגים על-ידי חברת הכרם מזה שנים רבות ובהצלחה רבה".