מניית היום: רוצה להיכנס לקדחת הקידוחים וזינקה ב-160%

מניית בירי שבשליטת דמרי חתמה על מסמך עקרונות לרכישת רישיון חיפושי גז מאנרג'טק האמריקנית 376/"נירעם - סעד" - בפינה הצפון-מזרחית של רצועת עזה

מניות החברות בירי בראשי ו-י.ח דמרי של יגאל דמרי מזנקות במסחר בבורסה כעת ב-160% וב-3.6% בהתאמה. בירי, נציין, היא מניה בשימור, והיא החברה הבת של י.ח דמרי.

החברות הודיעו היום (ה') כי חתמו על מסמך עקרונות לרכישת ההחזקות של אנרג'טק אינק (סימול egtk.pk בבורסת ניו-יורק) האמריקנית בחברה בת שלה, אנרג'טק מוצרים, תמורת 51% ממניות בירי. אנרג'טק מוצרים היא הבעלים של רישיון לחיפוש גז ונפט הידוע כרישיון מס' 376/"נירעם - סעד" - בפינה הצפון-מזרחית של רצועת עזה. הרישיון בבעלות אנרג'טק מאז מארס 2009 ועד פברואר 2012. בבעלותה גם רישיון הובלה לגז הטבעי.

במסגרת מתווה העסקה, בירי תמכור לחברה האם שלה, דמרי, שני נכסי מקרקעין שבבעלותה ולבצע חלוקת דיבידנד, באופן שבמועד השלמת העסקה בירי תהיה ללא כל נכסים או התחייבויות למעט 1.25 מיליון שקל במזומן, ו-3.75 מיליון שקל שיועמדו לה כהלוואות על ידי דמרי ואשר חלקן יהיו ניתנות להמרה למניות החברה.

החברות מבהירות כי נכון לעכשיו מדובר במסמך עקרונות בלבד, שתקף עד ל-20 בינואר 2011 עד לחתימת הסכם מחייב. כן מבהירות, כי עדיין לא ביצעו בדיקת נאותות לנכסי אנרג'טק מוצרים, והיא מתבססת על העובדות שנמסרו לה.