הכרעת הדין במשפטו של משה קצב תינתן בדלתיים סגורות

הכרעת הדין תינתן ביום חמישי בשבוע הבא ■ השופטים קבעו כי הנאשם ועורכי הדין בלבד יהיו נוכחים באולם ביהמ"ש בעת הקראת הכרעת הדין, ואולם זו תחולק לעיתונאים בתום ההקראה

הכרעת הדין במשפטו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב, הצפויה להינתן ביום חמישי בשבוע הבא בבית המשפט המחוזי בתל-אביב - תינתן בדלתיים סגורות - כך מסרה היום (ב') דוברת בתי המשפט בהודעה יוצאת דופן.

על-פי ההחלטה הנוכחית של הרכב השופטים ג'ורג' קרא, מרים סוקולוב ויהודית שבח, הנאשם ועורכי הדין בלבד יהיו נוכחים באולם בית המשפט בעת הקראת הכרעת הדין - ואולם זו תחולק לעיתונאים, שימתינו מחוץ לאולם המשפט, בתום ההקראה.

על-פי המסתמן כעת, היחידים שישמעו את הכרעת הדין בעת הקראתה על-ידי השופטים יהיו קצב וסנגוריו בלבד. זאת, מאחר שאם שביתת הפרקליטים לא תסתיים עד סוף השבוע הבא - נציגי הפרקליטות ייעדרו ממעמד זה.

בהודעת בית המשפט נמסר עוד כי אם כלי התקשורת מבקשים לשנות את ההסדר המסתמן - הם רשאים לפנות בנושא לבית המשפט, והשופטים ידונו בבקשות אלה.

כתב האישום נגד הנשיא לשעבר הוגש לבית המשפט במארס 2009. לאחר פתיחת המשפט בחודש מאי 2009 והשלבים המקדמיים, החל שלב ההוכחות במשפט בספטמבר 2009, ונמשך עד לחודש יולי האחרון.

הדיונים התנהלו בקצב מזורז של 3 דיונים בשבוע, ואולם באופן יוצא דופן החליטו השופטים לסגור באופן גורף את הדלתיים במהלך שמיעת כלל העדויות. לצד זאת, סירבו השופטים לאפשר פרסום פרוטוקולים של העדויות שנשמעו בבית המשפט, בניגוד לעמדתו של בית המשפט העליון. רק במקרה אחד אישרו השופטים פרסום תמליל - מעדותו של עו"ד רז נזרי, עוזר היועץ המשפטי לממשלה.

יצוין כי במשפטים קודמים שבהם הואשמו אנשי ציבור בעבירות מין, כמו במשפטיהם של חיים רמון ויצחק מרדכי, איפשרו בתי המשפט לכלי התקשורת להיות נוכחים באולם בעת הקראת פסקי הדין.

בפסקי דין אלה, כמו בכל פסק דין שבו מוזכרים מתלוננים שהחוק מטיל חיסיון על זהותם, לא מוזכרים הקורבנות בשמם המלא אלא באות הראשונה בלבד, ופרטים מזהים אודותם מושמטים.