שלמה איזנברג מריח הזדמנות קנייה באזורים

בעל השליטה בישרס עשוי להגיש הצעה לרכישת חברת הנדל"ן ■ המכרז יתקיים ביום רביעי הבא

מצטרף חדש למרוץ לרכישת אזורים . ל"גלובס" נודע כי שלמה איזנברג, בעל השליטה בקבוצת ערד השקעות - הפועלת בתחום הנדל"ן באמצעות חברת ישרס, והחברות הבנות שלה רסקו ואוסיף - מתעניין ברכישת החברה, שבימים אלה מתנהל המכרז למכירתה.

על פי הערכות, איזנברג מתכנן לבצע את הרכישה, אם זו אכן תתבצע, באמצעות ישרס הנסחרת בשווי של 540 מיליון שקל. מישרס לא נמסרה תגובה לידיעה.

איזנברג התפרסם בעבר כמי שיודע לנצל סיטואציות שוק של חברות הנקלעות לקשיים לצורך רכישתן במחיר אטרקטיבי. יחד עם זאת, בפעם האחרונה בה ביצע מהלך שכזה, לפני כשנתיים, תוכניותיו השתבשו: חברת אוסיף של גאידמק, אותה רכש לפי שווי של יותר מ-200 מיליון שקל באמצעות ישרס, נסחרת היום בשווי של 88 מיליון שקל בלבד, המגלם הפסד כבד עבור הרוכשת.

חובות של מיליארד שקל

מניות השליטה באזורים, המוחזקות בידי חברת בוימלגרין קפיטל הכושלת, הועמדו באחרונה למכירה על ידי בנק מזרחי-טפחות. הבנק, בניהולו של אלי יונס, הוא הנושה המרכזי של בוימלגרין קפיטל, הסובלת מקשיים פיננסיים (גרעון של כ-850 מיליון שקל בהון העצמי), ואינה מסוגלת לעמוד בתשלומי החוב לבנק, שהיקפם עומד על כ-700 מיליון שקל. שווי מניות בוימלגרין באזורים עומד כיום על 356 מיליון שקל בלבד.

למכרז ניתן להגיש הצעות עד ליום רביעי הבא, כאשר עד כה הביעו כ-18 גופים התעניינות בעסקה, ביניהם, תדהר, שיכון ובינוי, קנדה ישראל, דמרי, קרדן נדל"ן, דורון אביב, עמיר בירם וליאו נואי, יקיר שעשוע, צחי מרקור וכאמור גם איזנברג.

יש לציין כי רק חלק מהגופים הללו הם בעלי יכולת פיננסית לעמוד בעסקה מסדר הגודל הזה, שכן מזרחי טפחות דורש מהרוכש הזרמת הון של 150 עד 200 מיליון שקל לחברה, בנוסף לרכישת המניות. תמורת המכירה מיועדת לחזור למזרחי טפחות, ובמידה שזו תניב סכום העולה על 600 מיליון שקל 20% מהסכום העודף יועברו לידי מחזיקי האג"ח של בוימלגרין קפיטל. בתמורה הסכימו מחזיקי האג"ח לוותר על השעבוד השני שיש להם על המניות.

למרות שאזורים פעילה בתחום הנדל"ן למגורים, שנחשב לאחד התחומים הלוהטים כיום בשוק, היא נמצאת במצב פיננסי לא פשוט. לחברה מצבת חובות כבדה בהיקף של כמיליארד שקל. תשלום הקרן והריבית הגדול הקרוב למחזיקי האג"ח, בגובה של כ-200 מיליון שקל, הוא בתחילת חודש מארס, וכפי שנחשף ב"גלובס" כדי לעמוד בו מכרה החברה בשבוע שעבר קרקעות בשכונת עיר ימים בדרום מערב נתניה, בתמורה ל-175 מיליון שקל.