AIG מזנקת ב-9% לאחר שקיבלה אשראי בסך 4.3 מיליארד דולר

צעד חשוב: החזרת חובותיה למשלמי המסים האמריקנים בדרך לחזרתה לעצמאות ■ בן משה: "אנו קרובים מספיק להשלמת תוכנית הרה-מימון וכבר יכולים לראות את קו הסיום"

מניית חברת הביטוח האמריקנית, AIG מזנקת הערב בוול סטריט לשיא של 52 השבועות האחרונים, לאחר שדיווחה על קבלת קווי אשראי בשווי של 4.3 מיליארד דולר, מה שמהווה צעד חשוב נוסף להחזרת חובותיה למשלמי המסים האמריקנים בדרך לחזרתה לעצמאות.

קווי האשראי שיסופקו לענקית הביטוח המולאמת ע"י 36 בנקים במהלך המתואם ע"י JP מורגן צ'ייס כוללים שני קווים בסך של 1.5 מיליארד דולר כל אחד, קו אשראי נוסף ל-3 שנים ואחר למשך 364 יום.

AIG הרוצה להחליף את המימון הממשלתי בהון פרטי, הודיעה ב-8 בדצמבר כי היא מתכננת עסקה במסגרתה תחזיר 20 מיליארד דולר לבנק הפדרלי של ניו יורק ואז תפנה לבצע מכירת מניות על מנת להחזיר חובותיה לאוצר האמריקני. חברת הביטוח חייבת להוכיח את יכולתה לגייס הון מהשווקים בטרם יסוג לגמרי הממשל מההחזקה בה, אמר הממונה על הרה-ארגון באוצר, ג'ים מילשטיין.

"קווי האשראי הם עוד הצבעת אמון חשובה של השווקים ב-AIG" אמר מנכ"ל חברת הביטוח, רוברט בן משה והוסיף "אנו מאמינים כי אנו קרובים מספיק להשלמת תוכנית הרה-מימון וכי אנו כבר יכולים לראות את קו הסיום".

בחודש האחרון חזרה החברה לגייס בשוק האג"ח לראשונה מאז ספטמבר 2008, כאשר מכרה אג"ח בשווי של 2 מיליארד דולר.

נציין כי במהלך המשבר מכרה AIG 4 חטיבות בעסקאות שבהן גייסה כ-40 מיליארד דולר. צעד זה כמו גם הצעד עליו דיווחה החברה היום הינם צעדים שביצעה הנהלת החברה במאמץ להשיב את כספי הממשל שניתנו לה במהלך המשבר שהסתכמו בכ-182 מיליארד דולר, וכתוצאה מכך עברה מרבית החברה לידי הממשל.