גם אלביט הדמיה מתרחבת בארה"ב: תרכוש 7 נכסים ב-75 מיליון דולר

רכשה מידי קרן הריט האוסטרלית Charter Hall ■ עוד בבציר היומי: ביג השלימה רכישת מרכז מסחרי ונץ בונדס רכשה 22 נכסים, בעיקר למגורים

הפעילות האינטנסיבית של חברות הנדל"ן הישראליות בארה"ב נמשכת. חברת אלביט הדמיה של מוטי זיסר עדכנה היום כי חתמה על הסכם לרכישת שבעה מרכזים מסחריים ברחבי ארה"ב תמורת 75 מיליון דולר, מידי קרן הריט האוסטרלית Charter Hall.

שטח המרכזים שנרכשו מגיע לכ-60 אלף מ"ר, ושיעור התפוסה הממוצע בהם כ-91%. השלמת העסקה מותנית בין היתר בהסכמת הבנקים המממנים.

הרכישה נעשית כחצי שנה לאחר שאלביט הדמיה השתלטה על חברת MDT (כיום EDT) שנקלעה לקשיים, אשר בבעלותה 48 נכסים מניבים בארה"ב בשווי של כ-1.4 מיליארד דולר.

דודי מחלוף, מנכ"ל משותף באלביט הדמיה, אמר היום כי המהלך נעשה בהתאם לאסטרטגיית החברה, וכי "בכוונתנו להמשיך ולהרחיב את זרוע הנדל"ן המניב בארה"ב, ולהפוך אותה לזרוע מובילה ומשמעותית בפורטפוליו ההשקעות של קבוצת אלביט".

את הפעילות בארה"ב מבצעת אלביט הדמיה באמצעות הקרן להשקעות EPN, בה היא מחזיקה בשותפות שווה עם קרן Eastgate הבינלאומית (43.3% כל אחת). ביתרה מחזיקה חברת הביטוח מנורה.

ביג אין ארה"ב

חברת ביג של האחים יהודה ורוני נפתלי היא גורם נוסף שהפך לפעיל מאוד בשוק המרכזים המסחריים בארה"ב. היום עדכנה החברה כי השלימה את רכישתם של 55% ממרכז מסחרי באומהה שבנברסקה, תמורת כ-65 מיליון דולר. בגין המרכז עומדת הלוואה של כ-77 מיליון דולר, שחלקה היחסי (כ-42.5 מיליון דולר) הופחת ממחיר הרכישה.

ביג פועלת באינטנסיביות בחודשים האחרונים בארה"ב, והעסקה המרכזית עליה דיווחה היא לרכישת 22 מרכזי קניות פתוחים יחד עם שותף אמריקני בשווי כולל של 518 מיליון דולר.

נזכיר עוד, כי בתחילת השבוע עדכנה חברת אביב ארלון כי השלימה רכישת מרכז מסחרי בשיקגו תמורת כ-17.5 מיליון דולר.

שחקנית ישראלית חדשה בשוק האמריקני היא חברת נץ בונדס שבראשות צבי איציק, שעדכנה בליל אמש כי השלימה רכישת 50% ב-22 נכסי נדל"ן בניו הייבן, קונטיקט, תמורת כ-3 מיליון דולר. על הנכסים רובצות משכנתאות בהיקף כולל של כ-15 מיליון דולר. הייעוד העיקרי של הנכסים הוא למגורים, והם כוללים כ-400 יחידות דיור המניבים דמי שכירות שנתיים של כ-4 מיליון דולר.

עוד קודם לאלו, דיווחה בשבוע שעבר חברת אי.ג'י.אר.אי (EGRE) של שאול אלוביץ ומשפחת ויל, הממשיכה להתמודד עם קשיים בפעילות ברומניה (ראו ידיעה נפרדת), על מגעים מקדמיים לעסקה לרכישת שמונה מתחמי מגורים בווירג'יניה. מחיר הרכישה מוערך בכ-185 מיליון דולר, וחלקה של אי.ג'י.אר.אי בעסקה צפוי להיות כ-30%.

דיווחים אלה ממשיכים רצף מתארך של השקעות המגיעות יחד למיליארדי דולרים, עליהן עדכנו בתקופה האחרונה החברות המוזכרות ונוספות, שבין הבולטות בהן גזית גלוב וחברת הביטוח הראל. המגמה הזו מתבססת על ההזדמנויות שחברות אלו מזהות בסקטור הפעילות, שעמד בבסיס המשבר הכלכלי העולמי האחרון.