זליכה ומריאן הסירו את בקשת צו העיקול נגד אפריקה ישראל

השניים הגישו את בקשת צו העיקול בסך 475 מיליון שקל יחד עם תביעתם בשבוע שעבר, במסגרת דרישתם לקבל 20 מיליון שקל כדמי תיווך בעסקת דרך ארץ

בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה דחה היום (א') את בקשתם של ירון זליכה ודני מריאן להטיל צו עיקול זמני בהיקף של 475 מיליון שקל במסגרת התביעה שהגישו נגד אפריקה ישראל , בדרישה שתשלם את החלק המגיע להם לכאורה מדמי תיווך בעסקת דרך ארץ, זכיינית כביש 6.

כזכור, החשב הכללי באוצר לשעבר ירון זליכה, ודני מריאן, שכיהן בעבר כסמנכ"ל באפריקה ישראל, הגישו בשבוע שעבר תביעה בסך של 11.6 מיליון שקל נגד אפריקה, כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס".

כידוע, אפריקה היא לא השותף היחיד בדרך ארץ, וזליכה ומריאן דורשים כ-20 מיליון שקל דמי תיווך בעסקה מכל השותפים.

התביעה הוגשה בשל סירובה של אפריקה, שבשליטת לב לבייב, לשלם את חלקה בדמי התיווך בעסקת דרך ארץ. במסגרת העסקה מכרה הקבוצה את חלקה בחברה לידי קרן תשתיות, לאומי פרטנרס וקרן עמיתים.

כאמור, מלבד כתב התביעה הגישו השניים בקשה לצו עיקול זמני על התמורה, בהיקף של 475 מיליון שקל, שאותה צפויה לקבל אפריקה ישראל מהרוכשות.

הבקשה הוגשה, בין היתר, מכיוון שבימים הקרובים צפויה העסקה להיות מושלמת, והתמורה צפויה להיות מועברת לאפריקה ישראל.

מיד עם פתיחת הדיון היום בבית המשפט, הציע השופט מנהיים לזליכה ומריאן למחוק את בקשת העיקול, ולאור הצעתו זו הבקשה נמחקה.

נזכיר כי זליכה ומריאן כתבו בבקשת התביעה שלהם בשבוע שעבר כי אם לא יינתן צו העיקול, "קיים סיכון ממשי וכבד כי כספים אלה 'ייבלעו' וישמשו לפירעון חובותיה הכבדים של אפריקה".

השניים מדגישים כי הבקשה לא נועדה לסכל את העסקה, אלא לייחד את הכספים המגיעים להם מתוך כספי העסקה, שהם הביאו לביצועה.

נזכיר כי היום הודיעה אפריקה ישראל על הקדמת פירעון אג"ח כ"ה בהיקף של כ-1.1 מיליארד שקל.