אפריקה: נבצע פירעון מוקדם של אג"ח ב-1.08 מיליארד ש'

אפריקה ישראל מקטינה את החוב שלה ל-3.4 מיליארד שקל, מ-10.2 מיליארד ש' בעקבות אישורן של 3 עסקאות בהיקפים גדולים באחרונה

חברת אפריקה ישראל הודיעה הבוקר (א') על הקטנת חוב הסולו שלה מ-10.2 מיליארד שקל ל-3.4 מיליארד שקל תוך שנתיים וחצי. בהודעה שפירסמה החברה צויין כי החברה השלימה לאחרונה את אישורן של 3 עסקאות בהיקפים גדולים.

העסקאות כוללות מכירת אחזקותיה של אפריקה ישראל בחברה אפריקה מגורים לדניה סיבוס בסך 648 מיליון שקל, מכירת 37.5% מחברת דרך ארץ הייוויז, זכיינית כביש 6, בשווי של כ-502 מיליון שקל, ומכירת 50% מאחזקותיה בחברת מלונות אפריקה ישראל למשקיעים פרטיים תמורת 180 מיליון שקל.

שלושת עיסקאות הביאו לאפריקה ישראל השקעות תזרים נטו של כ-1.349 מיליארד שקל, עד כה התקבלו לחברה כ-1.132 מיליון שקל.

עוד הודיעה החברה כי היא מבצעת פירעון מוקדם של האג"ח הקצר (מסדרה כ"ה) בהיקף של 1.08 מיליארד שקל, כשנה וחצי לפני מועד התשלום המקורי.

"פירעון האג"ח הקצר כשנה וחצי טרם מועד התשלום הינו חלק מהאסטרטגיה ארוכת הטווח שקיבלה החברה להפחתת התחייבויותיה", אמר איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל. "לפיכך, בכוונת החברה להשתמש בעודפי הנזילות שיווצרו גם לשם פירעון מוקדם של האג"ח הארוך. מהלך זה יסייע בהפחתת הוצאות המימון ושיפור מבנה ההון של החברה. כמו גם, יבטא את מחויבות החברה כלפי בעלי החוב ובעלי מניותיה לפרוע את התחייבויותיה בהקדם האפשרי ועל ידי כך, יחזיר את אמון המשקיעים לקבוצת אפריקה ישראל".