דויטשה בנק: "הריבית תעלה ל-3%, המרוויח - בנה"פ"

דויטשה בנק: בנק הפועלים הוא יהיה המרוויח הגדול ממהלך העלאת הריבית ע"י בנק ישראל בשנה הקרובה ■ מעלים את תחזית הרווח לבנה"פ ב-10% ל-2.6 מיליארד שקל

"בנק ישראל יעלה את הריבית במהלך 2011 ל-3% ותוביל לשיפור בתוצאות מרבית הבנקים במהלך השנה הקרובה", כך מעריכים כלכלני דויטשה בנק בסקירה מקיפה על הבנקים בישראל שפרסמו היום (ג'). אנליסט הבנקים של דויטשה בנק, דן הרוורד, מעריך כי העלאת הריבית תביא להתרחבות המרווחים, תשואה גבוהה יותר על תיק ההשקעות של הבנקים (תיק הנוסטרו) ועלייה בשווי ההוגן של נגזרים.

בדויטשה בנק מעריכים כי בנק פועלים הוא יהיה המרוויח הגדול ממהלך העלאת הריבית ע"י בנק ישראל בשנה הקרובה, "לבנק עודף נכסים על התחייבויות בהיקף של כ-20 מיליארד שקל עם מח"מ הנמוך משלושה חודשים אשר יתומחר מחדש במהירות וייצר רווחים עם עליית הריבית", כותב הרוורד בסקירתו. עוד מוסיף אנליסט דויטשה בנק כי הפועלים צפוי ליהנות מרווחים בגין עלייה בשווי ההוגן של נגזרים אשר הסבו הפסדים מצטברים של של כ-1.5 מיליארד שקלים בשנתיים האחרונות אשר יקוזזו חלקית במהלך 2011 ו-2012.

בעקבות הערכות האופטימיות, בדויטשה בנק מעלים את תחזית הרווח של בנק הפועלים לשנת 2011 ב-10% ל-2.6 מיליארד שקל ומעלים את מחיר היעד מ-18.4 שקל ל-19.5 שקל.

בהתייחסו לבנק לאומי מזרחי טפחות , מציין אנליסט דויטשה בנק כי הבנקים הללו ערוכים לעלייה בשיעור הריבית. "כמעט כל ההון של בנק מזרחי חשוף לנכסים קצרי טווח ותיק ניירות הערך שלו הוא בעל המח"מ הנמוך ביותר ולכן צפוי להנות במהירות משיעורי ריבית גבוהים יותר. לבנק לאומי מאזן עם נזילות גבוהה אשר 29% מהיקף המאזן מורכב ממזומן, פקדונות וניירות ערך אשר ייצרו תשואה גבוהה יותר עם העלייה בריבית", כותבים שם בסקירה. בעקבות זאת, בדויטשה בנק מעלים את תחזית הרווח של בנק לאומי ב-12% ל-2.7 מיליארד שקל ב-2011 ומעלים את מחיר היעד מ- 20 שקל ל- 21.5 שקל.

בדויטשה בנק מביעים פחות אופטימיות לגבי השפעת העלאת הריבית על בנק דיסקונט כיון הוא היחיד שבולט לאור העובדה שהוא רגיש מבחינת היקף התחייבויותיו. בדויטשה בנק לא מאמינים כי ההשפעה תהיה דרמטית שכן מרבית חוסר ההתאמה הינו על בסיס דולארי דרך בנק דיסקונט ניו יורק. יחד עם זאת, לעליית הריבית תהיה השפעה שלילית מתונה על שווי ההוגן של הבנק. כמו כן, בדויטשה מוטרדים מכך שהבנק יספוג הפסדים בגין רישום השווי ההון של ניירות הערך שבאחזקתו לאור העובדה שהוא מחזיק במח"מ הארוך ביותר מבין הבנקים.