המשטרה: להעמיד לדין את מנכ"ל משרד הפנים גבי מימון

זאת בגין קבלת דבר במירמה ושימוש במסמך מזויף בפרשת רכישת המגרשים ביישוב יד בנימין ■ עוד ממליצה המשטרה להעמיד לדין את ראש המועצה האזורית נחל שורק, אלי אסקוזידו

המשטרה ממליצה לפרקליטות להעמיד לדין את מנכ"ל משרד הפנים, גבריאל מימון, בגין ביצוע עבירות של קבלת דבר במירמה ושימוש במסמך מזויף, בפרשת רכישת המגרשים ביישוב יד בנימין.

עוד ממליצה המשטרה להעמיד לדין את ראש המועצה האזורית נחל שורק, אלי אסקוזידו, בגין ביצוע עבירות מירמה והפרת אמונים ומתן תעודה כוזבת.

דובר המשטרה מסר היום (ד') כי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית - להב 433 סיימה את חקירתה בנוגע לרכישת מגרשים במושב יד בנימין, שנפתחה בעקבות פניית מבקר המדינה.

על-פי החשד, מנכ"ל משרד הפנים ואיש עסקים נוסף רכשו במירמה מגרשים במושב המיועדים לתושבי המועצה האזורית נחל שורק או למפוני גוש קטיף, באמצעות אנשי-קש אשר עמדו בקריטריונים לרכישת המגרשים, ואשר חתימתם על גבי חוזי החכירה אומתה שלא כדין על-ידי אסקוזידו.

לדברי המשטרה, נתגבשה תשתית ראייתית לכאורה לביסוס החשדות נגד מימון ואסקוזידו.
התיק הועבר להמשך טיפול והחלטה בפרקליטות מחוז מרכז.

אלי אסקוזידו מסר בתגובה: "לא ברור לי מדוע מנסים לכרוך את שמי במשהו שאין לי שום קשר אליו. הדברים בוודאי עוד יתבררו בהמשך".

פרקליטתו של גבי מימון, עו"ד פנינה גיא ממשרד גדעון פישר ושות', מסרה כי "עבירת הלבנת ההון, שהיתה העיקרית והחמורה מבין העבירות שיוחסו למרשי, לא נמצאת בין המלצות המשטרה, וחבל שיוחסה לו מלכתחילה. היה בייחוס עבירת הלבנת ההון ניסיון נואל להעצים את החשדות כנגד גבי מימון. לגבי יתר העבירות - הן בגדר המלצה, אינן מחייבות את הפרקליטות, ומרשי ממשיך להכחישן".