שטייניץ נפגש עם תשובה ונציגי קובי מימון; גורם מעורב בדיונים: "גישושים ראשונים לפשרה"

(עדכון) - "אין לאף אחד מהצדדים אינטרס להתחיל להתווכח מול ראש הממשלה" ■ "בהחלט מרגישים סוג של הבנה ואף הסכמה לגבי אינטרס משותף שהכי נכון לכולם להתחיל להתכנס ולהגיע לפשרה מסוימת" ■ משרד האוצר: "לא מתנהל כל משא ומתן עם היזמים"

שר האוצר, יובל שטייניץ, נפגש הבוקר (ה') בלשכתו בת"א עם יצחק תשובה, הבעלים של קבוצת דלק ועם נציגי קובי מימון, בעל השליטה בישראמקו. שטייניץ נועד עם אנשי העסקים בהתאם להבטחתו כי ייפגש עימם מיד לאחר פרסום הדו"ח הסופי של ועדת ששינסקי. בפגישה השתתף גם כן מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני.

"בניגוד לפגישות הקודמות, בהן שר האוצר הציג גישה מאוד מיליטאנטית ונציגי החברות יצאו מיואשים לגמרי שכן לא ראו מוצא, הפעם, הייתה אווירה טובה", מסר ל"גלובס" גורם מעורב בדיונים. "עם זאת" הוא מסייג מייד, "עדיין היה 'דיאלוג קשה' ושני הצדדים שוב הטיחו אחד על השני אשמות על פגיעה במשק הישראלי".

לדברי הגורם, הפגישה הייתה מיועדת ליצור דיאלוג לקראת הפגישה עם ראש הממשלה. "אין לאף אחד מהצדדים אינטרס להתחיל להתווכח מול ראש הממשלה וניכר כי שטייניץ לא רוצה להגיע למאבק פוליטי. היום אפשר לומר שהחלו 'גישושים ראשונים לפשרה'".

עוד הוסיף הגורם כי "בהחלט מרגישים סוג של הבנה ואף הסכמה לגבי אינטרס משותף שהכי נכון לכולם להתחיל להתכנס ולהגיע לפשרה מסוימת", סיכם הגורם.

גורמים באוצר ציינו כי "הפגישה התקיימה במסגרת ההבטחה שנתן שר האוצר לחברות הגז המקומיות והבינלאומיות בתחום האנרגיה לפיה הדלתות שלו תמיד פתוחות בפניהם בעיקר בנקודה הזו, כאשר הוא בעצמו, טרם גיבש את עמדתו למסקנות הסופיות של הוועדה". עוד הוסיפו באוצר כי "לא מתנהל כל משא ומתן עם היזמים וכי הידיעה על מגעים משרתת את האינטרס שלהם".

במקביל, הבוקר דיווחנו כי קידוח "לוויתן 1", שבמהלכו התגלה גז בהיקף של 16 TCF, החל אמש בקידוח למטרת הנפט הראשונה. על פי הערכות, צפוי הקידוח להגיע אל המטרה בתוך כחודש, ולהמשיך משם אל מטרת הנפט השנייה. נובל אנרג'י דיווחה בעבר כי 2 המטרות ייקדחו במהלך הרבעון הראשון של 2011.

נזכיר כי על פי אומדני נובל אנרג'י, קיים סיכוי של 17% למציאת 3 מיליארד חביות נפט בשכבת המטרה הראשונה, הנמצאת בעומק של כ-5,800 מטר וסיכוי של 8% למציאת 1.7 מיליארד חביות בשכבת המטרה השנייה, בעומק של כ-7,200 מטר. על פי גורמי מקצוע, מציאת מאגר הגז הטבעי אינה משנה את ההסתברויות לעת עתה משום שהנפט אמור להימצא בשכבות גיאולוגיות שלא נקדחו מעולם.