TBWA דיגיטל זכה בתקציב האינטראקטיב של טוטו-ווינר

על התקציב, בהיקף 4 מיליון שקל‏, התמודדו גם מקאן-אריקסון, אידיאולוג'יק ו-‏y&r‏ אינטראקטיב‏

‎‎יהושע ‏TBWA‏ דיגיטל זכה במכרז על תקציב האינטראקטיב של המועצה להסדר ההימורים בספורט למותגים טוטו-ווינר - כך נודע ל"גלובס". היקף התקציב ב-2011 יעמוד על 4 מיליון שקל. על התקציב התמודדו גם מקאן-אריקסון, אידיאולוג'יק ו-‏y&r‏ אינטראקטיב.

‏מערך הפרסום של טוטו-ווינר מורכב ממשרדי הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב ויהושע ‏TBWA‏, שזכו בהתמודדות על התקציב במסגרת מכרז שהתקיים ב-2009. גליקמן מטפל בתקציב המותג טוטו, ויהושע ‏TBWA‏ מטפל בתקציב המותג ווינר.

עד עתה טופל הפרסום באינטרנט באמצעות משרדים אלה, אולם התעצמות הפעילות האינטרנטית של טוטו-ווינר והתחרות העצומה שהוא עומד מול עשרות אתרים מחו"ל שמציעים הימורי ספורט הביאו לכך שבמועצה החליטו שהם אינם רוצים כי התחום יהיה "נספח" במשרדי הפרסום.

‏בטוטו-ווינר רואים בפעילות האינטרנטית תחום אסטרטגי מדרגה ראשונה. כבר היום מהוות ההכנסות מאתר האינטרנט של המועצה 10% מכלל הרווחים, כלומר כ-150 מיליון שקל, ועל-פי ההערכות עם טיפול שיווקי-פרסומי נכון אפשרויות הגידול וההתפתחות הן עצומות.

מאחר שהשתתפות בפעילות האתר דורשת הרשמה מוקדמת והצגה של פרטים אישיים, ניתן לעשות שיווק על בסיס פרסונליזציה, שכן ניתן לראות את דפוסי הפעילות של המשתתפים ולשווק להם מוצרים בהתאם.

‏המכרז שפורסם הגדיר כאמור היקף תקציב פרסום של 4 מיליון שקל - תקציב גדול מאוד יחסית לפרסום באינטרנט. תוקפו למשך שנה עם אופציה להארכה בכל שנה עד ל-5 שנים.

‏תנאי הסף שנדרשו היו בין היתר היקף פעילות של לפחות 9 מיליון שקל בכל אחת מהשנים 2008 ו-2009. עוד נדרש כי בשנים אלה יהיה המשרד מסוגל להוכיח טיפול בשני לקוחות שהיקף הפרסום שלהם באינטרנט עמד על 3 מיליון שקל בשנה. דרישה נוספת היא ניסיון מוכח בשיווק ופרסום בסלולר.

המכרז כלל מספר שלבים: בראשון נבחן האם המשרדים שהגישו את ההצעות עומדים בתנאי הסף, בשלב השני נבחנו העבודות שהגישו המשרדים להדגמת יכולותיהם, ובהמשך נוקדו ההצעות המסחריות, והוגשו מצגות קריאטיביות.

5 משרדים רכשו את מסמכי המכרז, כולם עמדו בתנאי הסף, ולכן כולם השתתפו בשלבי ההמשך.

יהושע ‏TBWA‏, שזכה בסופו של דבר, הינו חלק ממערך הפרסום של החברה. המשרד הטמיע לתוכו לפני שנה את פעילות ‏TBWA‏ דיגיטל שפעלה כחברה נפרדת.