חיים שני: "המלצות ששינסקי לא יפריעו למימון קידוח תמר"

מנכ"ל האוצר בכנס התאחדות התעשיינים על נפילת הדולר: "אנחנו פשוט נעשה - לא נדבר" ■ שטייניץ לתעשיינים: "אנחנו לא יכולים לעשות כל דבר שאתם חפצים בו"

"כרגע אנחנו מתמודדים עם הירידה של הדולר באמצעות הטבות המס, ובישראל מס החברות הוא הנמוך ביותר בעולם בזכות הרפורמה בחוק לעידוד השקעות הון. זה משמעותי ויעיל. הנגיד מנסה במקביל להוביל מצדו מהלכים ואנחנו תומכים בו. אנחנו מסתכלים כל הזמן על התמונה, בוחנים אותה ולומדים. אם נתרשם שיש משהו שנכון לעשות - פשוט נעשה. אם לא, פשוט לא נדבר", כך אמר היום (ה') מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, במענה לשאלות של תעשיינים על ההשתהות של האוצר בנקיטת צעדים פיסקאליים נוכח הימשכות מגמת הירידה בשער הדולר. שני אמר את הדברים במסגרת האסיפה השנתית של התאחדות התעשיינים המתקיימת היום בתל אביב.

התעשיין, אלי הורביץ שנשא דברים במסגרת האסיפה, תקף את מדיניות האוצר, תוך עקיצה גלויה לכיוון שר האוצר יובל שטייניץ: "אם עמדת המשרד היא שאנחנו צריכים להתרגל לשער דולר של 3.2 שקלים, אני מקבל את זה כי אני אזרח ממושמע, אבל אני רוצה לשמוע שזו גם העמדה של ממשלת ישראל ולא כרכילות שאני צריך לקושש פה ושם - אך אני לא רואה את שר האוצר עושה את זה וזה לא מצב שיכול להיות. אם שר האוצר מחזיק בעמדה מנוגדת לזו של הנגיד - שיאמר אותה בקול רם וכשמצביעים, אוכל להצביע נגדו".

שטייניץ, שנאם אחריו הגיב: "מאז שהנגיד החל לפעול בעקבות הירידה בדולר, אנו מגבים אותו. אנו ערים לבעיה שנוצרה וממשיכה להכביד על התעשייה בעקבות הירידה בדולר, ומנסים לסייע בתחומים שונים. הקמנו באוצר צוותי חשיבה, הם ממודרים מאד ומתכנסים ודנים בכל האפשרויות. אנחנו לא יכולים לעשות כל דבר שאתם חפצים בו", אמר שטייניץ לתעשיינים.

שני: לא תהיה בעיה לממן את שדה "תמר"

צוות בראשות מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני קבע כי יישום של המלצות ועדת ששינסקי לא יעמיד את שותפות הגז בשדה תמר בפני קשיי מימון. שני הודיע על מסקנות צוות הבדיקה שהוביל לבדיקת הטענות, היום (ה') בשיחה עם כתבים במסגרת האסיפה השנתית של התאחדות התעשיינים בתל אביב.

"יצא לי להכיר את הצרכים ואת הצפי לחשמל, דלק וגז - ומצאתי שמסקנות ועדת ששינסקי לא יוצרות בעיה במימון שדה "תמר". בדקנו את הסוגיה בצורה מפורטת והבאנו בחשבון את כל הפרטים והנתונים, והחלטנו אחרי שהתקבלה בפנינו תמונה מלאה", אמר שני.

במסגרת פעילות הוועדה שבחנה את טענות שדה תמר, נועצו חברי הוועדה גם בבנקים בישראל ומספר בנקים בחו"ל וזאת - בניסיון לברר אם המלצות ששינסקי עשויות לחשוף את המשקיעים בשדה בפני בעיית מימון שתמנע את מיצוי הפוטנציאל שבו.