ועדת הכלכלה הפכה החלטתה: תומכת במסקנות ששינסקי

בהודעת הוועדה נכתב: "ועדת הכלכלה סבורה כי ראוי לשנות את המשטר הפיסקלי על משאבי הגז הקיימים והיא מברכת את ששינסקי ומודה לו"

ועדת הכלכלה הפכה את החלטתה מלפני שבועיים: הוועדה בראשותו של חבר הכנסת כרמל שאמה הכהן הודיעה היום (ב') לפני זמן קצר כי היא תומכת בהמלצות הסופיות של ועדת ששינסקי. הבקשה לעריכת הצבעה חוזרת נעשתה לבקשתה של חברת הכנסת שלי יחימוביץ'.

"ועדת הכלכלה סבורה כי ראוי לשנות את המשטר הפיסקלי על משאבי הגז הקיימים. חברות הגז והנפט הן רק שותפות להפקתן - הוועדה מברכת את ששינסקי ומודה לו ורואה בחיוב את עיקרי המסקנות שלה בדו"ח הסופי. הוועדה מגנה את המתקפה השלילית נגד חבריה", נכתב בהודעת הוועדה. כמו כן, החליטה הוועדה לקיים דיון מיוחד בקידוח "תמר".

שאמה הכהן ציין כי "הועדה שלחה מסר ברור לראש הממשלה שאין לו שום צורך פוליטי להתפשר על המסקנות הסופיות וכי ניתן ליישם אותן בצורה חלקה ומהירה בוועדת הכלכלה".

בעד ההחלטה החדשה 9 הצביעו חברי הכנסת: שאמה הכהן, דב חנין, שלי יחימוביץ, אליעזר מוזס, יצחק וקנין, שלמה מולה, רוברט טיבייב, ישראל חסון, ויוחנן פלסנר. נגד הצביעו 2 חברי הכנסת: אנסטסיה מיכאלי וחאמד עמר. בהצבעה הקודמת היחידים שתמכו בהמלצות הוועדה היו חברי הכנסת שאמה הכהן ויחימוביץ'.