הערכות: בנק לאומי יחלק דיבידנד של 400 מ' ש'

מדובר בדיבידנד שלישי במספר בגין רווחי השנה שעברה ■ בסך הכל כבר חילק הבנק אשתקד לבעלי מניותיו דיבידנד של מיליארד שקל

הערכות במערכת הבנקאית כי בנק לאומי יחלק באפריל דיבידנד נוסף, שלישי במספר, בגין רווחי 2010. הגובה הצפוי של הדיבידנד - 400 מיליון שקל. בחודשים האחרונים חילק לאומי פעמיים דיבידנד בסך 500 מיליון שקל, ובסך הכול כבר חילק לבעלי מניותיו השנה דיבידנד של מיליארד שקל. המנכ"ל הראשית של בנק לאומי היא גליה מאור.

בעבר הייתה בלאומי מדיניות דיבידנד של חלוקת "לפחות 50% מהרווח הנקי", אך לשנה הקרובה לא נקבעה מדיניות. בכוונת לאומי לקבוע את מדיניות הדיבידנד לאחר שבנק ישראל יסיים את תהליך אישור ה-ICAAP (בדיקת נאותות ההון). עם זאת, בנק לאומי יכול להרשות לעצמו לחלק דיבידנד אד הוק, לאור הלימות ההון שלו - שהיא הגבוהה במערכת הבנקאית.

"יש לנו שאיפה לשתף את בעלי המניות בתוצאות הטובות שלנו. אין לנו עדיין מדיניות דיבידנד מוצהרת, ועד שלא נקבל את אישור בנק ישראל למדיניות ההון לא נקבע מדיניות - אלא נחלק דיבידנד אד הוק. לגבי דיבידנד נוסף בגין 2010 לא היה דיון, אבל אני לא מוציא את זה מכלל אפשרות. נדון בזה במרס 2011", אמר בסוף נובמבר ל"גלובס" המשנה הבכיר למנכ"לית, זאב נהרי, שהתראיין עם פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי.

בנק ישראל הציב לבנקים יעד הלימות הון ליבה של 7.5%, אך לאומי קבע לעצמו יעד מחמיר יותר של 8%-8.5% בהון הליבה. זהו יעד ההון הגבוה ביותר במערכת הבנקאית. כיום לאומי נמצא מעל היעד, כאשר בסוף הרבעון השלישי ולאחר חלוקת הדיבידנד, עמדה הלימות הון על 8.52%. לאור זאת, באפשרות הבנק לחלק דיבידנד על בסיס רווחי רבעון רביעי בלא לפגוע בהלימות ההון ותוך השארות בתוך טווח יעד ההון.

ב-2010 חזרו הבנקים, למעט דיסקונט והפועלים, לחלק דיבידנד. זאת, לאחר שמאז 2008 לא אישר בנק ישראל חלוקת דיבידנד, עקב הצורך בחיזוק הון הליבה. בסך הכול חילקו הבנקים דיבידנד של 2.06 מיליארד שקל. נוסף על לאומי חילקו הבינלאומי 800 מיליון שקל, מזרחי טפחות 200 מיליון שקל ואגוד 60 מיליון שקל.

11
 11