מגעים קדחתניים להסדר טיעון עם שוקי ויטה

הודאה של ויטה בעובדות השוחד תגדיל את סיכויי ההרשעה של עו"ד יעקב וינרוט, אך בשלב זה ויטה מתנגד לכך

מגעים קדחתניים להשגת הסדר טיעון עם פקיד שומה גוש דן לשעבר, שוקי ויטה, בתיק השוחד בו הוא מואשם יחד עם עו"ד ד"ר יעקב וינרוט. היום (ג') נפגשו באי-כוחו של ויטה, עורכי הדין אלון רון ומורן כרמון, עם התובעים בתיק, עורכי הדין שרון כהנא, רתם שגיא ויפעת שטיין, בניסיון נוסף להגיע להסדר טיעון.

דבר המגעים נחשף לראשונה ב"גלובס" באוקטובר אשתקד.

מתווה הסדר הטיעון המתגבש בין הצדדים צפוי לכלול הודאה של ויטה בביצוע עבירות מירמה והפרת אמונים, בתמורה למחיקת האישום של קבלת שוחד נגדו.

בנוסף על ההודאה במירמה והפרת אמונים מבקשת התביעה מויטה כי יודה, במסגרת הסדר הטיעון, בעובדות עבירת השוחד המיוחסת לו. זאת, על מנת שההסדר עם ויטה לא יפגע בסיכויי הרשעתו של הנאשם השני בתיק, עו"ד וינרוט, המואשם במתן שוחד לפקיד השומה, ואף יגדיל את הסיכוי לכך.

דרישה זו מהווה כעת את אבן המחלוקת האחרונה שנותרה בין הצדדים, בדרכם להגיע להסכמה ולחתום על הסדר טיעון, כיוון שויטה מתנגד.

יצוין כי לכל הודאה של ויטה במסגרת ההסדר בעובדות כלשהן הקשורות ביחסיו עם וינרוט עשויות להיות השלכות משמעותיות על עניינו של עו"ד וינרוט.

אין מגעים עם וינרוט

המגעים להסדר טיעון שנמשכו היום, החלו אמש (ב') עם תום שלב ההוכחות במשפט, הנערך בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, ולבקשת באי-כוחו של ויטה כינס השופט גלעד נויטל את עורכי הדין של הצדדים בלשכתו וניהל עמם שיחה ארוכה, שתכליתה צמצום המחלוקות שבין הצדדים ובדיקה האם קיים סיכוי שהם יגיעו להסדרי טיעון, שייתרו כתיבה של הכרעת דין מצדו.

הפגישה אתמול היוותה פגישת המשך לזו שערך השופט לפני מספר שבועות עם סנגוריו של ויטה ועם התביעה. השופט ביקש לברר אפשרות שהתביעה תגיע להסדר טיעון גם עם וינרוט, אך בשלב זה נראה כי אין ביניהם מגעים קונקרטיים להסדר, וכי וינרוט יבקש להילחם על חפותו עד הסוף.

הפרקליטות טוענת כי בין וינרוט לויטה התנהלה מערכת יחסים מושחתת, שבמסגרתה טיפל ויטה, כפקיד שומה, בלקוחות של וינרוט, בהם ארקדי גאידמק ומיכאל צ'רנוי, וכרת עבורם הסכמי מס מיטיבים. בתמורה, נטען, העניק וינרוט לויטה שכר-טרחה מופחת עבור ייעוץ משפטי שהעניק לו, בנוגע ל קידומו המקצועי ברשות המסים, ואת שכרו האמיתי בסך עשרות מיליוני שקלים קיבל מגאידמק וצ'רנוי.