אבוג'ן: חברת ביוג'מה מקדמת פיתוח גנים לתירס

עופר חביב: התקדמות זו מחזקת את היכולות והטכנולוגיות הגנומיות של אבוג'ן בשיפור תכונות בגידולי מזון מרכזיים

חברת אבוג'ן ו-Biogemma SAS, חברת ביוטכנולוגיה צרפתית מקבוצת Limagrain, הודיעו היום כי Biogemma תקדם גנים של אבוג'ן, בעלי פוטנציאל לשיפור יבול ועמידות ליובש בתירס, לשלב הבא בפיתוח, המכונה פיתוח מוקדם - Phase II.

במסגרת שיתוף פעולה רב שנתי בין החברות, אשר החל בשנת 2006, בחנו החברות את הגנים במשותף בניסויי שדה בתירס. במסגרת שלב הפיתוח הבא, גנים חיוביים שנבחנו יתקדמו בבדיקה וישולבו בתוכניות הפיתוח של Biogemma לשיפור יבול ועמידות ליובש בתירס. כתוצאה מהשגת אבן דרך זו, Biogemma תחזיק רשיון מסחור בלעדי בתירס לגנים מסוימים, אשר התגלו על-ידי אבוג'ן, לשיפור יבול ועמידות ליובש.

לדברי עופר חביב, נשיא ומנכ"ל אבוג'ן : "Biogemma הינה חברה מובילה בביוטכנולוגיה בתירס, ואנו שמחים מאוד על שיתוף הפעולה עימה ועל קידום הטכנולוגיה שלנו בגידול חשוב זה. כמו כן, בנוסף לחשיבות הברורה של אירוע זה בשיתוף הפעולה שלנו עם Biogemma, התקדמות זו מחזקת את היכולות והטכנולוגיות הגנומיות של אבוג'ן בשיפור תכונות בגידולי מזון מרכזיים."

ביוגמה הינה חברת ביוטכנולוגיה מובילה באירופה, המעורבת בגנומיקה של גידולי שדה. החברה פעולת עם שותפיה במסגרת תוכניות מו"פ בגידולי שדה (תירס, חיטה, חמניות ולפתית), אשר מתמקדים בשיפור היבול ובעמידות לעקות ביולוגיות וסביבתיות.

אבוג'ן הינה מובילה עולמית בפיתוח תכונות משופרות, כגון יבול ועמידות ליובש, למגוון גידולים חקלאיים תוך שימוש בגנומיקה בצמחים. החברה מפתחת פתרון כולל לשיפור תכונות בצמחים על-ידי שילוב של ביוטכנולוגיה ושיטות טיפוח מתקדמות, בהתבסס על הטכנולוגיות הגנומיות המיחשוביות שלה. כמו כן, הטכנולוגיה של אבוג'ן משלבת מערכות לבדיקת גנים בצמחים, ניסויי שדה ויכולות ייצור מידע גנומי ייחודי. לאבוג'ן שיתופי פעולה עם חברות הזרעים המובילות בעולם במטרה להציג את הטכנולוגיה שלה לגידולים מסחריים.